اخبار / دانشگاهی / دستور وزیر بهداشت درباره استعلام از صندوق رفاه دانشجویان برای مجوز مطب پزشکان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دستور وزیر بهداشت درباره استعلام از صندوق رفاه دانشجویان برای مجوز مطب پزشکان

مدیر دانش آموختگان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از نامه وزیر بهداشت به سازمان نظام پزشکی به منظور شرط اعطای مطب به دانش آموختگان پزشکی خبر داد و گفت: هر دانش آموخته پزشکی پیش از تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی نمی تواند مجوز مطب دریافت کند.
دکتر بهزاد تدین در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: پیش از این در صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرده بودیم که براساس دستورالعمل جدید صدور پروانه مطب پزشکان، فعالیت فارغ التحصیلان گروه پزشکی به صورت مستقل و یا در موسسات پزشکی مستلزم تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان است.
وی افزود: بر همین اساس طبق ماده 10 دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی کلیه موسسات خصوصی و دولتی که در حیطه خدمات برای گروه علوم پزشکی فعالیت می کنند باید ابتدا از صندوق رفاه استعلام کنند که دانش آموخته مورد نظر که قرار است در آنجا مشغول شود بدهی به صندوق رفاه نداشته باشد.
تدین یادآور شد: پیش از این معاونت درمان وزارت بهداشت این استعلام را درخواست می کرد اما در حال حاضر با توجه به موافقت نامه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای تسهیل در امر پروانه دائم و موقت مطب این کار به سازمان نظام پزشکی واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: از همین رو از با توجه به نامه دکتر هاشمی وزیر بهداشت و دستوری که در این زمینه صادر کرده است از این پس پروانه موقت و دائم مطب از سوی سازمان نظام پزشکی صادر می شود و سازمان نظام پزشکی مجوز لازم را صادر می کند.
مدیر دانش آموختگان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: از این پس سازمان نظام پزشکی درباره بدهی دانش آموختگان پزشکی برای مجوز پروانه مطب از صندوق رفاه دانشجویان استعلام می گیرد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲