اخبار / دانشگاهی / دانشگاه های سطح بندی شده شناسنامه دار می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه های سطح بندی شده شناسنامه دار می شوند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: بزودی شناسنامه هریک از موسسات سطح بندی شده جهت اطلاع از وضعیت موجود و جهت ارتقاء به سطح بالاتر به دانشگاه های مذکور ارائه می شود.

عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سطح بندی دانشگاه ها، گفت: بزودی شناسنامه هریک از موسسات سطح بندی شده جهت اطلاع از وضعیت موجود و دستیابی به مسیرهای موثر، برای ارتقاء به سطح بالاتر مستقیما به موسسه مربوطه اعلام خواهد شد.<>وی ادامه داد: این شناسنامه براساس اطلاعاتی است که دانشگاه ها برای انجام سطح بندی ارائه کرده بودند، براساس این اطلاعات مشخص است که موسسه و یا دانشگاه مذکور در کدام زمینه ضعیف بوده و نیاز به تقویت دارد تا به سطوح بالاتر ارتقاء یابد.

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ادامه داد: در سطح بندی اخیر دانشگاه های سراسری، بسیاری از دانشگاه ها از سطح ۳ به سطح ۲ ارتقاء یافته بودند.

<>وی ادامه داد: موسسات و مراکز آموزش عالی که اسامی آنها در نظام سطح بندی که اعلام شد، قرار نگرفته، در سطح ۴ ارزیابی می شوند.

<>نوه ابراهیم افزود: موسساتی که به هر دلیل در سایر مراکز دانشگاهی ادغام شوند، مشمول سطح بندی همان دانشگاه قرار می گیرند.

<>به گزارش مهر، در اجرای ماده ۳ سیاست ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی (موسوم به طرح آمایش) مصوب ۱۸اسفند ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اخیرا دومین دوره طرح سطح بندی دانشگاه های کشور با ارزیابی ۱۲۰ موسسه و مرکز آموزش عالی انجام شد.

<>مراکز آموزشی کشور، براساس عملکرد ملی و بین المللی و ماموریت های محوری از جمله توسعه علم و فناوری، گسترش مرزهای دانش و کمک به رفع چالش های ملی، در سطوح مختلف قرار گرفته اند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶