اخبار / فنی و حرفه ای / دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال مدرک گرایی نیست به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال مدرک گرایی نیست

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این دانشگاه به دنبال مدرک گرایی نیست بلکه هدفش تربیت تکنیسن کارآمد است. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سهراب رضایی در اولین دوره آموزشی آشنایی با آیین‌نامه‌ها و مقررات انضباطی ویژه معاونان دانشجویی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در وزارت علوم یکسال است که به ثبت رسیده، افزود: باید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه تکنسین حلقه‌ وابسته بین مهندس و کارگر است، گفت: در دنیا به ازای هر یک مهندس سه نیروی تکنسین تربیت می‌شود و تنها دانشگاه دولتی فنی و حرفه‌ای یک رسالت خاص دارد و آن تربیت تکنسین برای جامعه است. سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: خوشبختانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور و منطقه به جایگاه خوبی رسیدیم و 170 دانشکده مرتبط با دانشگاه فنی و حرفه‌ای طبق مصوبه قانون پنجم توسعه کشور این مجموعه از آموزش و پرورش منفک و تحت عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم پیوستند. 
  وی گفت: بحث تولیدات دانشجویی که به نام حمایت از تعاونی‌های دانشجویی فعال است با مساعدت ریاست جمهوری، بانک توسعه و تعاون و بانک تجارت برای تعاونی دانشجویان فنی و حرفه ای در حال اجراست. 
 
رضایی افزود: تمام کلاس‌های ما عملی است و فقط برای دروس عمومی کلاس نظری داریم که از این حیث در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استادان و دانشجویان همواره آماده کار هستند.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱