اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگترین پردیس پزشکی در منطقه است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگترین پردیس پزشکی در منطقه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاهها در منطقه است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با داشتن دو هزار هیئت علمی بزرگترین پردیس پزشکی در منطقه است. به گزارش خبرنگار مهر، باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران شب گذشته در مراسم اولین جشن یکپارچه فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشگاهای علوم پزشکی رسالت بزرگی بر عهده دارند، گفت: ما بر اساس نقشه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران دو رسالت بزرگ بزرگ بر عهده داریم. وی افزود: حرکت در مرزهای دانش و تلاش برای تامین سلامت جامعه از مهمترین وظایف ما است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاهها در منطقه است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با داشتن دو هزار هیئت علمی بزرگترین پردیس پزشکی در منطقه است. لاریجانی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور فعالیت می کند اما 50 درصد تولیدات علمی کشور را در عرصه بین‌المللی تامین می کند، گفت: بین 100 نفر اول کنکور 70 درصد در این دانشگاه تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در بسیاری از طرح های کلان فناوری در عرصه پزشکی جای پای این دانشگاه را می توان پیدا کرد.، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگترین پردیس پزشکی با 26 بیمارستان را در اختیار دارد.   وی تصریح کرد: همچنین در برخی عرصه ها مانند پیوند مغز و استخوان حدود 4 هزار پیوند استخوان توسط این دانشگاه انجام شده است.   همچنین در ادامه این مراسم دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در جهان می درخشد و جزو دانشگاههای برتر دنیا است، گفت: تمام تلاش وزارت بهداشت این بوده است که بهترین کیفیت آموزش را در دانشگاههای علوم پزشکی داشته باشد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱