اخبار / دانشگاهی / دانشگاه جامع علمی - کاربردی اردبیل 10 هزار دانشجو دارد - 90 درصد دانشجویان بومی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه جامع علمی - کاربردی اردبیل 10 هزار دانشجو دارد - 90 درصد دانشجویان بومی

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل گفت: دانشگاه جامعی علمی – کاربردی استان اردبیل بیش از 10 هزار دانشجو دارد در حالی که این دانشگاه 2 درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده ظهر امروز در گردهمایی روسای دانشگاه‌های علمی - کاربردی استان اردبیل اظهارداشت: 50 درصد دانشجویان ما در رشته‌های پودمانی و 50 درصد باقیمانده در رشته‌های ترمی تحصیل می‌کنند به طوری که 37 درصد دانشجویان ما را بانوان و حدود 63 درصد دانشجویان را آقایان تشکیل می‌دهد.
وی بومی‌گزینی را از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی - کاربردی برشمرد و عنوان کرد: 90 درصد دانشجویان ما بومی بوده و تنها 10 درصد غیر‌بومی هستند به طوری که 28 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ترمی، 22 درصد در کاردانی ترمی، 18 درصد در کارشناسی پودمانی و 32 درصد در کاردانی پودمانی تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل افزود: تعداد کد رشته‌های محل در گروه صنعت 48 درصد، کشاورزی 7 درصد، فرهنگ و هنر 12 درصد و خدمات اجتماعی نیز 32 درصد است.
ابراهیم‌زاده گفت‌: 13 درصد دانشجویان ما در گروه فرهنگ و هنر، 4 درصد در بخش کشاورزی، 40 درصد در بخش صنعت و 43 درصد در بخش خدمات اجتماعی تحصیل می‌کنند.
این مسئول تعداد فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان این دانشگاه را 10هزار و 375 نفر اعلام کرد و ادامه داد: ما در این دانشگاه بیش از یک هزار و 350 مدرس علمی داریم که 20 درصد آنها خانم‌ها و 80 درصد آقایان هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل خاطرنشان کرد: 91 درصد این مدرسان مربوط به خود دانشگاه جامع علمی - کاربردی هستند و تنها 9 درصد اساتید ما مربوط به استادان مشترک دانشگاه‌های مختلف استان اردبیل هستند.
ابراهیم‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات مشترک ماهانه با روسای واحدها یادآور شد: هدف ما از نظارت دخالت در کار روسای واحدها نیست بلکه حمایت هدایت و هماهنگی بیشتر با آنهاست.
این مسئول بیان داشت: ما بر اساس شعار امسال مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی حرکت می‌کنیم که حماسه سیاسی به بهترین نحو خلق شده و در خلق حماسه اقتصادی دانشگاه علمی - کاربردی با اولویت آموزش اشتغال و کارآفرینی بازوی توانمند خلق حماسه اقتصادی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل موضوع نظام ملی مهارت و فناوری را یادآور شد و عنوان کرد: شغل به کسی واگذار می‌شود که دارای صلاحیت باشد و این صلاحیت نیز در ساله آموزش و کسب مهارت به دست می‌اید.
ابراهیم‌زاده به شعار امسال دانشگاه علمی - کاربردی در ارتقای کیفی و تضمین کیفی آموزش‌های علمی و کاربردی اشاره کرد و ادامه داد: ما باید به فارغ‌التحصیل این دانشگاه تضمین بدهیم که همه تجهیزات و توانش را به کار گیرد تا وارد بازار کار شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی محور کار این دانشگاه را آموزش مهارت و بینش‌افزایی اعلام کرد و اذعان داشت: سهم ما باید از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی ارتقا یابد و از 12 درصد سهم مهارتی به بیش از 25 درصد برسد.

تاریخ خبر شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲