اخبار / دانشگاه جامع علمی کاربردی / دانشگاه جامع براي نخستين بار در دوره مهندسي فناوري ارشد دانشجو مي‌پذيرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه جامع براي نخستين بار در دوره مهندسي فناوري ارشد دانشجو مي‌پذيرد

خبرگزاري فارس: معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: اين دانشگاه مجوز پذيرش دانشجوي ارشد را گرفته است و در دوره مهندسي فناوري ارشد ويژه بخش‌هاي صنعت و كشاورزي از مهر يا بهمن ماه دانشجو پذيرش مي‌كند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، رجبعلي برزويي معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي ظهر امروز در نشستي خبري با بيان اينكه دانشگاه جامع در مديريتي جديد نگاهي جديدتري به آموزش‌هاي مهارتي دارد، افزود: دانشگاه جامع سعي دارد بتواند انسان‌ها را براي توانمندي‌هاي خاص در جامعه تربيت كند. چنين تربيتي به دوره خاصي اختصاص نمي‌يابد. اين تربيت از پايين‌ترين مهارت‌ها تا بالاترين مهارتها را در برمي‌گيرد.

وي گفت:‌ مهارت‌هاي آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي در يك مقطع ختم مي‌شدند و اين از مهمترين معضلات داوطلبان اين دانشگاه بود. اين داوطلبان براي ادامه آموزش بايد به آموزش‌هاي نظري برمي‌گشتند.

معاون آموزشي دانشگاه جامع ادامه داد: با تلاش‌هاي شوراي برنامه‌ريزي و حمايت وزارت علوم دوره مهندسي فناوري ارشد ويژه بخش‌هاي صنعت و كشاورزي در دانشگاه جامع علمي كاربردي براي اولين بار شكل گرفت و شوراي گسترش آموزش عالي نيز اجازه ورود دانشگاه جامع به آموزش‌هاي مهارتي تكميلي را داد.

وي افزود: تفاوت عمده دوره‌ فناوري ارشد با كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي ديگر اين است كه فناوري‌هاي ارشد فرد را براي يك قابليت خاص تربيت مي‌كنند.از ابتدا نياز به قابليت آن فرد وجود دارد و اعلام نياز شده است و متناسب با نياز دوره و سرفصل تعيين مي‌شود و بر اساس آن پذيرش صورت مي‌گيرد.

برزويي افزود: دانشگاه جامع به هيچ وجه نمي‌خواهد مشابه اقدامات دانشگاه‌هاي ديگر داشته باشد. به دنبال اين است كه نيازي را كه آموزش‌هاي نظري آن را برطرف نكرده‌اند را برطرف كند.

وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان اين دو اجازه شركت در دوره‌هاي بالاتر دارند، گفت: دوره مهندسي فناوري ارشد مجموعه‌اي از قابليت و توانمندي‌هايي است كه لازمه دست يافتن به آنها برخورداري از تجربيات در حوزه‌هاي نظري، عملي و كلينكي در سطوح پيچيده تخصصي و كاربردي است و دانشجو را براي ايفاي نقش كارآمد در حوزه‌هاي انتقال، پياده سازي، مستندسازي، بهينه‌سازي فناوري و از طرفي امكان سنجي، نصب راه‌اندازي مديريت و بهره‌ورري در حوزه اجرا آماده مي‌سازد.

وي با بيان اينكه داوطلباني مي‌توانند در اين دوره ثبت‌نام كنند كه در محيط كار فعال هستند، افزود: در اين دوره 12 تا 14 واحد دروس نظري پيشرفته و 18 تا 20 واحد دروس عملي به دانشجويان ارائه مي‌شود.

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي ادامه داد: افراد از محيط كار بايد وارد اين دوره شوند افرادي مي‌توانند در اين دوره‌ها ثبت نام كنند كه تجربيات لازم در محيط كار را داشته باشند.

برزويي افزود: سرفصل‌هاي مهندسي فناوري ارشد، شبكه‌هاي توزيع نيروهاي برق، چرم‌هاي تكميل شده با فناوري نانو، دوره مخابرات گرايش سيار، توليد و مميزي انرژي در حوزه كشاورزي و جوش از سرفصل‌هايي است كه در حال تدوين هستند.

وي درباره زمان پذيرش داوطلبان مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: اين دانشگاه در مهر يا بهمن ماه امسال پذيرش دانشجو خواهد داشت و اولين رشته‌اي كه در آن پذيرش دانشجو صورت مي‌پذيرد رشته دامپروري ارگانيك است.

* مؤسسات آموزش عالي تك پودمان‌هاي دانشگاه جامع را آموزش مي‌دهند

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه 110 مؤسسه آموزش عالي آزاد در كشور فعاليت مي‌كنند، افزود: در راستاي ساماندهي آموزش‌هاي مهارتي و تفكيك آموزش‌هاي مهارتي و نظري، ساماندهي مجددي در حال انجام است و آن اينكه با توجه به اينكه بيش از 110 مؤسسه آموزش عالي آزاد فعاليت مي‌كنند و مأموريت آموزش‌هاي مهارتي به صورت تك درس را به عهده دارند، فعاليت‌هاي خود را زير نظر دانشگاه جامع ادامه مي‌دهند.

وي افزود: از اين پس به پيشنهاد وزارت علوم، مؤسسات آموزش عالي به دانشگاه جامع واگذار شده‌اند و مؤسسات با تركيب و ساختار جديدي در دانشگاه جامع علمي كاربردي فعاليت خود را ادامه مي‌دهند.

برزويي افزود: مؤسسات آموزشي آزاد در حال حاضر بيشتر به صورت تك درس فعاليت مي‌كنند. اين تك درس‌ها به تك پودمان ارتقا مي‌يابد و در نهايت تك پودمان‌ها طوري طراحي مي‌شود كه افراد با انگيزه بيشتري بتوانند ادامه تحصيل بدهند و بتوانند يك دوره هدفمند را ادامه دهند.

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي ادامه داد: مديريت آموزش آزاد در دانشگاه جامع علمي كاربردي و شوراي گسترش تخصصي تك پودمان‌هاي دانشگاه جامع و شراي برنامه‌ريزي تك پودمان‌ها در اين دانشگاه فعال شده است.

وي با بيان اينكه مؤسسات آموزش عالي آزاد مأموريت‌هاي مهارتي خود را هدفمند مي‌كنند و به ارتقاء آنها منجر مي‌شوند ضمن اينكه مؤسساتي كه بتوانند استانداردهاي آموزش علمي كاربردي را داشته باشند ارتقا مي‌يابند و آموزش‌هاي پودماني دانشگاه جامع در آنها برگزار مي‌شود.

تاریخ خبر شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰