اخبار / علمی، پژوهشی / دانشگاه تفرش به جمع 10 دانشگاه دارای سیستم ابررایانه کشور پیوست به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه تفرش به جمع 10 دانشگاه دارای سیستم ابررایانه کشور پیوست

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه تفرش اعلام کرد که این دانشگاه به جمع 10 دانشگاه دارای سیستم ابررایانه کشور پیوسته است. خبرگزاری فارس: دانشگاه تفرش به جمع 10 دانشگاه دارای سیستم ابررایانه کشور پیوست به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احمدرضا ربانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی شیراز، بین‌المللی امام خمینی(ره)، تهران، علم و صنعت تهران، شاهد، پژوهشگاه هوافضا و دانشگاه تفرش به این سیستم مجهز هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه تفرش پس از تجهیز به این سیستم کارآمد، در دهه مبارک فجر به شبکه گرید ملی نیز متصل خواهد شد.
 
ربانی گفت: کلیه متخصصین کشور می‌توانند با اتصال به این سیستم از خدمات ابررایانه دانشگاه تفرش بهره‌مند شده و در جریان تحقیقات و پژوهش‌های خود به سرعت و دقت قابل توجهی دست پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه تفرش با بیان اینکه کامپیوترهای معمولی جوابگوی انجام تحقیقات بسیار پیشرفته و سریع نبوده و محققین برای دستیابی سریع و کامل به اطلاعات، نیازمند برخورداری از چنین سیستمی هستند گفت: دانشگاه تفرش برای راه‌اندازی این سیستم بیش از 250 میلیون تومان هزینه کرده است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰