اخبار / دانشگاهی / دانشگاه برتر پزشکی در نمایه سازی مقالات- علوم پزشکی تهران در جایگاه نخست به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه برتر پزشکی در نمایه سازی مقالات- علوم پزشکی تهران در جایگاه نخست

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به اسامی 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور در مقالات نمایه شده اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مهراد اسامی 10 دانشگاه برتر کشور را در علوم پزشکی بر اساس تعداد مقالات نمایه شده آنها اعلام کرد که بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی تهران از بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اعلام این خبر، گفت: رتبه دوم تولید علم در علوم پزشکی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که پس از آن دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، ایران و مشهد به ترتیب در جایگاه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفته اند.
مهراد با اشاره به تعداد مقالات نمایه شده علوم پزشکی در ISC ، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شیراز، تربیت مدرس، بقیه ا... و کرمان به ترتیب جایگاه های ششم تا دهم تولید علم را کسب کرده اند.
به گفته سرپرست ISC ، نشریاتی که توسط دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر می شود هر سال بر تعدادشان افزوده شده و اکنون تمام نشریات این وزارت از رتبه علمی پژوهشی برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: نشریات نمایه شده در ISC به زبان های فارسی و غیر فارسی منتشر می شود اما به علت ميان رشته ای بودن پزشکی و رشته های وابسته، مثلا در ارتباط با شيمی، زيست شناسی و تعدادی از رشته های ديگر، می توان گفت برخی از مقالات دانشمندان علوم پزشکی در نشريات معتبر وزارت علوم، تحقيقات و فناوری به چاپ می رسد. آنچه حائز اهميت است توان علمی اعضای هيات علمی و پژوهشگران اين رشته است که در خلق دانش و توليد علم موفقيت های چشمگيری را به دست آورده اند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲