اخبار / استخدامی / دانشجویان رشته های آموزش وپرورش استثنایی در اولویت جذب به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشجویان رشته های آموزش وپرورش استثنایی در اولویت جذب

معاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانشجویان رشته های آموزش و پرورش استثنایی در اولویت جذب وزارت آموزش و پرورش هستند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حسین هژبری امروز در نشست خبری طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان افزود: قرار است دانشگاه ویژه فرهنگیان تاسیس شود که پس از تاسیس این دانشگاه رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی به طور فعال دانشجو جذب خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کمبود نیرو داریم و میزان آن پس از پایان طرح سنجش مشخص می‌شود، افزود: در حال حاضر 19 هزار و 844 نفر در این سازمان مشغول به کار هستند که 10 هزار نفر از آنها معلمان داخل کلاس‌ها هستند و سایر این افراد نیز در بخش‌های اداری، پرورشی، توانبخشی و خدماتی مشغول به فعالیت هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سال تحصیلی 90 ـ89، 74 هزار و 286 دانش‌آموز استثنایی در مدارس تابعه سازمان ثبت‌نام کرده ا‌ند.
وی با اشاره به اینکه احتمالا امسال بیش از یک میلیون و 50 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند، گفت: سال گذشته یک میلیون و 43 هزار و 46 نوآموز در این طرح شرکت کردند.
هژبری گفت: این نوآموزان در 827 پایگاه و 715 شهر و منطقه از نظر جسمی و ذهنی مورد ارزیابی قرار گرفتند که بیش از 90 درصد نوآموزان واجد شرایط ثبت نام در پایه اول ابتدایی بودند.
وی با بیان اینکه اعتبار آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با سال گذشته کمی افزایش یافته است، افزود: سرانه دانش آموزان استثنایی در سال گذشته در مجموعه های آموزشی، پرورشی و توانبخشی به ازای هر دانش آموز 832 هزار تومان بوده است که بیش از 8 میلیارد تومان برای 104 هزار دانش آموز استثنایی هزینه شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه 74 هزار و 286 دانش آموز استثنایی در سال 90-89 در مدارس این سازمان ثبت نام کرده اند، گفت: 19هزار و 844 نیرو دراین سازمان فعالیت می کنند که 10 هزار نفر در کلاس های درس و بقیه در مجموعه های پرورشی و توانبخشی حضور دارند.
بر اساس این گزارش امسال نوزدهمین دوره طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان است که از 28 خرداد به مدت 3 ماه در مکانهای در نظر گرفته شده استانها،شهرستانها و حتی روستاها اجرا می شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰