اخبار / دانشگاهی / دانشجویان تخصصی علوم پزشکی بودجه فرصت مطالعاتی می گیرند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشجویان تخصصی علوم پزشکی بودجه فرصت مطالعاتی می گیرند

بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی و دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی بالینی در علوم پزشکی که مشمول جایزه‌های تحصیلی سال ۹۶-۱۳۹۵ هستند، اعتبار فرصت مطالعاتی می دهد.  <>به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان دوره‌­های دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دوره‌­های تخصصی و فوق تخصصی بالینی رشته­‌های پزشکی می توانند از ۲۰ آذرماه تا ۵ دی ماه با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان درخواست­‌های خود را برای بهره‌مندی از اعتبار فرصت مطالعاتی در سامانه ثریا بارگذاری کنند.

<>دانشجویان مشمول جایزه‌­های تحصیلی سال ۹۶-۱۳۹۵ بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی، در صورت تایید و بر اساس سهمیه اختصاص‌داده‌ شده به دانشگاه، می توانند از این جایزه بهره‌مند شوند.

<>

<>تسهیلات اعتبار فرصت مطالعاتی داخلی

<>تسهیلات اعتبار فرصت مطالعاتی داخلی به منظور ایجاد ارتباط با نهادهای علمی و فناورانه کشور اعطا می‌شود که پس از تصویب استفاده از فرصت مطالعاتی در دانشگاه متبوع و پذیرش از نهاد مقصد، به طور ماهیانه و حداکثر به مدت ۹ ماه به دانشجوی مشمول پرداخت می‌شود.

<>در صورت بهره‌مندی از این اعتبار، دانشجو مجاز نیست در دوره فرصت مطالعاتی از اعتبارات «راتبه دانشجویی»، «آموزش‌یاری» ، «پژوهش‌یاری»، «فن‌یاری»، «هسته پژوهش/ هسته فناوری و کارآفرینی» استفاده‌ کند.

<>دانشجو باید درخواست خود را برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی به همراه مدارک لازم مشتمل بر: نامه موافقت استاد راهنما، نامه موافقت دانشگاه مبدأ و نامه پذیرش نهاد مقصد در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کند.

<>دانشگاه محل تحصیل دانشجو باید ، علاوه بر این موارد مواردی از جمله الف. دلیل انتخاب نهاد مقصد به عنوان مقصد فرصت مطالعاتی، ب. شاخص‌های برتر بودن نهاد مقصد نسبت به سایر موسسه‌های علمی کشور، ج. نام و سوابق علمی استاد میزبان دانشجو و آزمایشگاه تخصصی میزبان، د. تصویر تفاهم‌نامه میان دانشگاه مبدأ و نهاد مقصد برای پذیرش فرصت مطالعاتی و تعهدات مبدأ و مقصد را به بنیاد نخبگان استان اعلام کند.

<>در مرحله اول، مبلغ کمک‌ هزینه سه ماه (بدون توجه به وضعیت تاهل دانشجو) به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

<>در صورت ارائه مدارک مبنی بر همراهی همسر در سفر، مابه­ التفاوت کمک‌ هزینه متاهلی پرداخت می‌شود. در صورتی که دانشگاه مبدأ و مقصد در یک شهر باشد مابه التفاوت ‌کمک­ هزینه متاهلی پرداخت نمی‌شود.

<>کمک‌ هزینه سه‌ ماهه‌های بعدی با دریافت گزارش سه­ ماهه از دانشجو و تأیید دانشگاه مبدأ، پرداخت می‌شود.

<>پس از اتمام زمان فرصت و با اعلام مدت کل فرصت و تأیید دانشگاه، باقیمانده کمک‌ هزینه پرداخت خواهد شد.

<>در صورتی‌که دانشجو از فرصت مطالعاتی استفاده نکند یا مدت استفاده وی‌ کمتر از سه ماه باشد، لازم است مبلغ اضافه پرداخت را به بنیاد برگرداند.

<>طول دوره فرصت مطالعاتی داخلی حداکثر ۹ ماه است.

<>

<>تسهیلات اعتبار فرصت مطالعاتی خارجی

<>تسهیلات اعتبار فرصت مطالعاتی خارجی به منظور ایجاد ارتباط با نهادهای علمی و فناورانه خارج از کشور اعطا می‌شود که پس از تصویب فرصت مطالعاتی در دانشگاه متبوع و پذیرش از نهاد مقصد، به طور ماهیانه و حداکثر به مدت شش‌ ماه به دانشجوی مشمول پرداخت می‌شود.

<>در صورت بهره‌مندی دانشجو از این اعتبار، دانشجو مجاز نیست در دوره فرصت مطالعاتی از اعتبارات «راتبه دانشجویی»، «آموزش‌یاری»، «پژوهش‌یاری»، «فن‌یاری»، «هسته پژوهشی/ هسته فناوری و کارآفرینی» استفاده‌ کند.

<>دانشجو باید درخواست خود را برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی به همراه مدارک لازم مشتمل بر: نامه موافقت دانشگاه مبدأ و نامۀ پذیرش نهاد مقصد را در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کند.

<>یادآوری مهم: اولویت پذیرش نهاد مقصد با دانشگاهی است که در سال میلادی جاری دارای رتبه زیر ۲۰۰ باشد. به این منظور رتبه دانشگاه در سه نظام رتبه‌بندی: شانگهای (Shanghai)، تایمز (Times) و کیو.اس. (QS) بررسی می‌شود. انتظار آن است رتبه دانشگاه مقصد و رتبه دانشگاه مقصد در رشته تخصصی متقاضی در دست­کم دو نظام رتبه‌بندی کمتر از ۲۰۰ باشد.

<>چنانچه مقصد دانشجو یکی از مراکز پژوهشی (نه دانشگاهی) باشد، لازم است دانشگاه مبدأ، اطلاعاتی از جمله دلیل انتخاب مرکز پژوهشی به عنوان مقصد فرصت مطالعاتی، شاخص­ های برتر بودن موسسه مقصد نسبت به سایر موسسه­ های علمی، امکانات و تجهیزات وی‍ژه موسسه مقصد را درباره نهاد مقصد مشخص و به بنیاد استان اعلام کند.

<>طول دوره فرصت مطالعاتی خارجی حداکثر شش‌ ماه است.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری 
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵