اخبار / دانشگاهی / دانشجویان برتر جذب می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشجویان برتر جذب می شوند

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از برنامه دولت برای جذب دانشجویان برتر از جمله در بنیاد عالی نخبگان خبرداد و اظهار کرد: اکنون 50 هزار دانشجوی کشور در خارج به تحصیل و یا تکمیل دوره های عالی خود مشغول هستند.سورنا ستاری روز شنبه طی سخنانی در آیین رونمایی از کتاب دست نامه شهاب و کتب تکمیلی مدارس استعدادهای درخشان که در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، بر لزوم برنامه جدی دولت برای جذب دانشجویان برتر، تاکید کرد.
وی گفت: هم اکنون عضویت افرادی که نفرات اول کنکور هستند در بنیاد عالی نخبگان ثبت می شود ولی این بدان معنا نیست که دیگران دارای خلاقیت و ذوق و استعداد درخشان نیستند.
وی با بیان اینکه باید برای جذب دانشجویان برتر کشور، برنامه جدی داشته باشیم، وجود مشکلات در مراحل شناسایی و استفاده از استعدادهای درخشان و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور و ماندگاری آنان در محل تحصیل ، از موارد دیگر مطرح شده در هیات های علمی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: معضل بزرگ و مشکلاتی در ستاد علمی نخبگان از جمله مراحل شناسایی ، رشد و استفاده از استعدادهای درخشان کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه نباید برای از دست رفتن قیمت نفت تاسف خورد بلکه نیروهای انسانی و سرمایه های معنوی کشور را باید بیش از اینها مورد توجه قرار داد، تا از بین نرود، گفت: قطعا تمامی این روش هایی که در حال اجرا است غلط است و باید بطور جد در این زمینه تجدید نظر کرد.
ستاری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر روند استعداد یابی و حفظ سرمایه های معنوی کشور تاکید فراوانی دارند ، اظهار کرد: در دنیا جمهوری اسلامی ایران به مهندس پروری معروف است و ایران در بین کشورهای دنیا پنجمین کشور در تولید و پرورش دانشجویان مهندسی است.
وی افزود: طرح شهاب که آموزش و پرورش و شخص وزیر متولی این امر است یکی از طرح های بسیار موفق و با ارزش در زمینه استعداد یابی دانش آموزان است و این امر باید از پیش دبستانی لحاظ شود.
ستاری گفت: حفظ دستاوردها و حمایت از نخبگان به عنوان نیروی انسانی باید در راس امور و همچنین فرهنگ اسلامی کشور تبدیل شود و از این طریق باید در دیگر زمینه ها برای حفظ این فرهنگ چه در زمینه های داخلی و بین المللی بکار گرفته شود.
این گزارش حاکیست ، در این مراسم از کتاب ‘دست نامه شهاب ‘ وشش کتاب تکمیلی ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان رونمایی و از شش دست اندرکار جمع آوری و چاپ و نشر این کتاب ها تقدیر به عمل آمد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴