اخبار / دانشگاهی / دانشجوی علمی کاربردی دانشجویی آچار به دست است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشجوی علمی کاربردی دانشجویی آچار به دست است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجوی فارغ‌التحصیل و تربیت شده دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویی آچار به دست است.
عباس ظریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعامل دانشگاه علمی کاربردی با برخی مراکز مهارتی از جمله فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: مراکز دولتی ما در گچساران از جمله مرکز جهاد کشاورزی امامزاده جعفر (ع) و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوده که در این مراکز دانشجو داریم.
وی افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای از مراکز مهم دانشگاه علمی و کاربردی بوده که باید محیط آن متناسب با امکانات این مرکز ارتقا پیدا کند تا رشته‌های کارشناسی نیز در این مرکز دایر شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیاست دانشگاه علمی کاربردی سیاستی مهارتی بوده و دانشجوی این دانشگاه باید 60 درصد زمان تحصیل خود را در محیط کار باشد.
ظریفی عنوان کرد: دانشجوی فارغ‌التحصیل و تربیت شده دانشگاه علمی کاربردی دانشجویی آچار به دست است.
وی ادامه داد: منظور از دانشجوی آچار به دست تنها دانشجوی ماهر در حوزه صنعت نبوده بلکه دانشجویی در تمامی بدنه‌های متفاوت جامعه در رشته‌های مختلف است.
ظریفی با بیان اینکه هدف ما تربیت یک دانشجوی مهارتی است، تاکید کرد: هدف اصلی از آموزش در دانشگاه علمی کاربردی این است که دانشجو پس از اتمام تحصیل به نوعی استاد خود باشد.
لزوم ارتباط گسترده دانشگاه و صنعت
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می‌شود با رشته‌های دیگر دانشگاه‌ها متفاوت بوده و ما نیازی نمی‌بینیم رشته‌ای فعال در دیگر دانشگاه‌ها را داشته باشیم.
ظریفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر خروجی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از دانشجویان این دانشگاه کارمندان هستند، عنوان کرد: این افراد که از قبل استخدام شده‌اند با کسب مهارت جدید می‌توانند در محیط کاری خود سبب ارتقای کار شوند.
وی عنوان کرد: در مجموع کهگیلویه و بویراحمد استانی مطلوب در زمینه صنعت نیست و این امر یکی از مشکلاتی بوده که مانع از مهارتی بودن دانشجوی علمی کاربردی می‌شود.
ظریفی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان در راستای بهبود صنعت استان گام بردارند و ارتباط با صنعت هم برقرار شود، این امر کمکی بزرگ برای دانشگاه‌های علمی کاربردی استان خواهد بود.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲