اخبار / دانشگاهی / خودکفایی آموزشی دانشگاه پیام نور کردستان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

خودکفایی آموزشی دانشگاه پیام نور کردستان

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان کردستان از خودکفایی تمامی مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه در حوزه آموزش و ارائه خدمات مرتبط با این حوزه تا دو سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهریار سعیدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون بیش از 23 هزار دانشجو در 92 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی در مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد و در دو رشته ادبیات و جغرافیا نیز بیش از 150 دانشجو در سه مرکز سنندج، سقز و بیجار مشغول به تحصیل هستند.
سعیدیان خاطرنشان کرد: هزار و 235 استاد مدعو و 85 عضو هیئت علمی ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان پیام نور را در سطح استان برعهده دارند.
وی افزود: با توجه به میانگین تعداد دانشجویان به اعضای هیئت علمی، هم اکنون به ازای هر 250 دانشجو یک عضو هیئت علمی در دانشگاه فعالیت می‌کند که این مهم با چشم‌انداز 20 ساله دانشگاه پیام نور کشور که میانگین 220 دانشجو را مدنظر دارد فاصله چندانی نداشته و با جذب حداکثر 9 عضو علمی این چشم‌انداز نیز در استان محقق خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: با احتساب اساتید مدعو در مراکز و واحدهای تابعه پیام نور هم‌اکنون به ازای هر 17 دانشجو یک استاد مشغول به فعالیت بوده و این مهم بر کیفیت خدمات آموزشی در پیام نور افزوده است.
سعیدیان افزود: هر ساله بین 500 تا 800 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور کردستان در مقطع کارشناسی ارشد موفق به ادامه تحصیل می‌شوند و در بیشتر مواقع نیز رتبه‌های برتر را به خود اختصاص می‌دهند که این امر مؤیدی بر کیفیت خدمات آموزشی در این دانشگاه است.
وی از دانشجو محور‌بودن آموزش‌های ارائه شده در پیام نور و عدم وابستگی دانشجویان به جزوات کلاسی به عنوان یکی از مزایای آموزش‌های نوین در این دانشگاه نام برد که زمینه را برای موفقیت دانشجویان و شناخت درست آنان از توانمندی‌های علمی‌شان فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تمهیدات به عمل آمده و تملیک زمین برای همه مراکز و واحدهای تابعه و انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی در حوزه آموزش و تجهیز کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی می‌توان اعلام کرد که تا دو سال آینده دانشگاه پیام نور در استان کردستان در مبحث آموزشی و خدمات مرتبط با این حوزه خودکفا خواهد شد.
سعیدیان اظهار داشت: با فراهم کردن تجهیزات و امکانات زیرساختی لازم هم‌اکنون واحدهای آموزشی بانه و قروه نیز آماده تبدیل‌شدن به مرکز بوده و امید است این مهم تا پایان سال جاری محقق شود.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲