اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / خبری خوش درباره میزان خروج نخبگان- سه دلیل ماندگاری نخبگان در کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

خبری خوش درباره میزان خروج نخبگان- سه دلیل ماندگاری نخبگان در کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در جلسه سه شنبه شب این شورا گزارش وضعیت نخبگان بررسی شد که مقدمه تدوین سند جامع نخبگان است گفت: ماندگاری نخبگان به دلایلی افزایش یافته و این خبر خوبی است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مخبر دزفولی با بیان این خبر افزود: مطالعه دقیق وضعیت نخبگان آغاز شده است و کارگروهی متن این سند را تهیه می‌کند که به محض آماده شدن در صحن شورا مطرح می‌شود.

وی گفت: لازم بود قبل از طرح سند، گزارش میدانی از روند توجه به نخبگان، آسیب شناسی وضعیت آنان، میزان ماندگاری در کشور و روند مهاجرت ارائه شود.

مخبر دزفولی افزود: این گزارش که جمعیت آماری نزدیک به 14 هزار نفر نخبه را شامل می شود ارائه شد و بر اساس این گزارش روند خروجی نخبگان نزولی است که این خبر خوبی است.

وی به طرح موضوع جنبش نرم افزاری و توجه خاص به علم در یک دهه قبل از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اکنون بنیاد نخبگان روند بلوغی خود را طی می کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دوره های دکتری تعمیم گسترده ای در کشور یافته و تحصیلات تکمیلی روند افزایشی داشته است.

وی افزود: داشتن نقشه جامع علمی و توجه به کارهای تحقیقاتی با محوریت نخبگان و حمایت های مادی و معنوی از نخبگان باعث شده است میزان ماندگاری نخبگان در کشور بیشتر شود.

مخبر دزفولی گفت: تلاش ما این است که نخبگان و دانشمندان ما بتوانند بیشتر در خدمت کشور موثر باشند گرچه باید هنوز کارهای جدی شود.

وی افزود: تسهیل کردن تلاش های نخبگان برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان، اعتماد کردن به نخبگان، حمایت وزارتخانه های مختلف برای بکارگیری نخبگان، توجه به آینده شغلی نخبگان و پشتیبانی از کارهای تحقیقاتی آنها از موضوعاتی است که اعضای شورا تاکید کردند که باید در سند جامع نخبگان به آن توجه کرد.

مخبر دزفولی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی بخش های مختلف و مرتبط با موضوع نخبگان سرعت ماندگاری آنان در کشور بیشتر شود.

وی گفت: قرار شد گزارش ستاد فناوری زیستی یا بیوتکنولوژی در جلسه بعدی شورا مطرح شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دکتر اسماعیل اسدی بروجنی به عنوان رئیس دانشگاه شهرکرد به جلسه شورا پیشنهاد شد که اعضای شورا به وی برای ریاست این دانشگاه رای اعتماد دادند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۰