اخبار / دانشگاهی / حذف رشته‌هایی که ۱۰ سال از بازنگری آنه ا می گذرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حذف رشته‌هایی که ۱۰ سال از بازنگری آنه ا می گذرد

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: رشته هایی که برنامه درسی آنها طول عمر بالای ۱۰ سال دارند مورد بررسی قرار می گیرند و احتمال دارد که حذف شوند.

<>عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حذف برخی رشته ها و اضافه شدن رشته های بین رشته ای در دانشگاه ها گفت: تعدادی از رشته ها هستند که تاریخ مصرف آنها تمام شده و به کمیته های تخصصی برنامه ریزی و درسی ماموریت داده شده که این رشته ها را بررسی کنند تا این رشته ها یا بطور کلی از رده خارج شوند و یا مورد بازنگری قرار گیرند.

<>وی افزود: رشته هایی که برنامه درسی آنها طول عمر بالای ۱۰ سال دارند و متعلق به سال های ۶۹ و ۷۰ هستند و تا به امروز در مورد آنها بازنگری نشده در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

<>مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: این رشته ها بیشتر در حوزه رشته های علوم انسانی هستند و در حوزه فنی و علوم پایه هم رشته هایی را داریم که باید مورد بازنگری قرار بگیرند و یا حذف شوند.

<>به گزارش مهر، محمد فرهادی پیش از این در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه  گفته بود: یکی از برنامه های عملیاتی که در وزارت علوم به طور جدی دنبال می کنیم تاسیس رشته های بین رشته ای و متوقف کردن برخی رشته هایی است که از عمر آنها گذشته است.

<>در اصطلاح آموزش عالی منظور از رشته هایی که عمرشان گذشته است به این معنی است که بیش از چند سال از آخرین به روز رسانی و بازنگری آنها می گذرد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳