اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / حب و بغض‌هایی درباره دانشگاه پیام‌نور وجود دارد-مدرک این دانشگاه معتبر است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حب و بغض‌هایی درباره دانشگاه پیام‌نور وجود دارد-مدرک این دانشگاه معتبر است

خبرگزاری فارس: وزیر علوم از وجود حب و بغض‌هایی درباره دانشگاه پیام‌نور خبر داد و ارزشیابی مدارک دانشگاه پیام‌نور را از وظایف وزارت علوم اعلام کرد. خبرگزاری فارس: حب و بغض‌هایی درباره دانشگاه پیام‌نور وجود دارد/مدرک این دانشگاه معتبر است به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه با رؤسای دانشگاه‌های یکی از استان‌های کشور تأکید کرد که وزارت علوم متولی کل آموزش عالی کشور است و فقط متولی دانشگاه‌های دولتی نیست.

وی خبر از حمایت وزارت علوم از دانشگاه پیام‌نور داد و تأکید کرد که همه آموزش عالی کشور عضو یک خانواده هستند.

وزیر علوم درباره حمایت این وزارتخانه از دانشگاه‌های کشور گفت: مراد ما از متولی این است که سیاست گذاری‌ها از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تعیین و به همه دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دانشگاه‌ها باید آن را اجرا کنند. اگر بخش خصوصی نیز وارد این عرصه می‌شود باید به سیاست‌هایی که از طرف نظام و دولت ابلاغ می‌شود، پایبند باشد.

* حب و بغض‌هایی درباره دانشگاه پیام‌نور وجود دارد

وی با اشاره به حمایت وزارت علوم از دانشگاه پیام‌نور، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور آموزش عالی ارزان را در دسترس همه قرار داده است، بعضاً نسبت به این کار حبّ و بغض‌هایی صورت می‌گیرد. من معتقدم رقابت خوب است چون باعث رشد می‌شود، اما حبّ و بغض و حسادت خوب نیست چون مشکل ایجاد می‌کند.
 
دانشجو با بیان اینکه فقط منافع یک بخش را دیدن باعث بروز مشکل می‌شود،‌ گفت: بعضی از اعلام موضع‌ها اینگونه است، دانشگاه پیام‌نور جزء خانواده آموزش عالی است. مدارک این دانشگاه معتبر است.
 
* حرف‌هایی که درباره مدرک دانشگاه پیام‌نور مطرح می‌شود اعتبار قانون ندارد

به گفته وی طبق قانون، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول ارزشیابی مدارک دانشگاه پیام‌نور هستند و ارزشیابی مدارک این دانشگاه به هیچ نهاد دیگری مربوط نمی‌شود، اگر کسی حرفی دیگر درباره مدارک دانشگاه پیام‌نور بزند حرف شخصی خود را بیان کرده است و این حرف اعتبار قانونی ندارد.

وزیر علوم خطاب به دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام‌نور گفت: افرادی که در دانشگاه پیام‌نور شاغل هستند با طیب خاطر کار کنند. الحمدلله رب العالمین اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس نیز از این دانشگاه حمایت می‌کنند. پس چه افرادی که دارند در این دانشگاه کار می‌کنند و چه افرادی که فارغ التحصیل می‌شوند بدانند که هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

* دانشجویان دانشگاه پیام‌نور به خوبی خودشان را اثبات کرده‌اند

وی خروجی‌های دانشگاه پیام‌نور را شاهد عملکرد این دانشگاه معرفی کرد و خاطرنشان کرد: با یک مقایسه هم معلوم می‌شود که چند درصد از فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام‌نور در مقاطع بالا و تحصیلات تکمیلی پذیرفته می‌شوند. دانشجویان این دانشگاه به خوبی خودشان را اثبات کرده‌اند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰