اخبار / تحصیلات تکمیلی / جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری در یک دانشگاه- ترمی از 5 تا 7 میلیون تومان! به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری در یک دانشگاه- ترمی از 5 تا 7 میلیون تومان!

واحد بین المللی یکی از دانشگاههای کشور اقدام به برگزاری دوره های دکتری و دکتری تخصصی (ph.D) جهت نیمسال اول 91-90 می کند که شهریه این دوره های حداقل ترمی 5 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 7 میلیون تومان است. به گزارش خبرنگار مهر، واحد بین المللی دانشگاه شیراز اقدام به برگزاری دوره های دکتری و دکتری تخصصی (ph.D) جهت نیمسال اول 91-90 می کند. شرایط اختصاصی پذیرش دانشجوی دکتری
داشتن گواهی معتبر پایان دوره کارشناسی ارشد در رشته های قابل قبول (مطابق با جدول معرفی رشته های دکتری موجود) که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین مدرک کارشناسی ارشد داوطلبان باید با رشته ثبت نامی مرتبط باشد. مدرک معادل جهت ثبت نام در واحد بین الملل دانشگاه شیراز قابل قبول نیست.   همچنین، ارائه نمره قابل قبول از یکی از آزمونهای زبان انگلیسی باید همراه دانشجو باشد. TOEFL حداقل 500، IELTS حداقل 6، TOEFL اینترنتی حداقل 60، MCHE حداقل 55، TOLIMO حداقل 500 . در صورت عدم ارائه نمره قابل قبول در زمان آزمون شفاهی، پذیزفته شدگان موظفند تا قبل از آزمون جامع نسبت به ارائه نمره قابل قبول اقدام کنند.
شرایط تحصیل در دوره دکتری
تحصیل در دوره دکتری به صورت تمام وقت و طول آن 4 سال معادل 8 نیمسال است. همچنین تعداد واحد مورد نیاز برای فارغ التحصیلی در برنامه دکتری شامل 18 واحد آموزشی و 18 واحد رساله دکتری است و محتوای آموزشی برنامه های واحد بین الملل دانشگاه شیرازمطابق با محتوای آموزشی دانشگاه شیراز خواهد بود.   پرداخت شهریه ثابت درهر نیمسال تحصیلی الزامی است، حتی اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی و یا فرصت مطالعاتی باشد و یا آنکه در واحد های جبرانی یا زبان ثبت نام کرده باشند.   در صورت حذف ترم، انصراف و یا اخراج دانشجو از برنامه در هر یک از مراحل تحصیل و به هر دلیل، وجوه دریافتی از دانشجو بابت شهریه به وی مسترد نخواهد شد.   پس از انتخاب پایان نامه تا پایان مراحل دفاع آن، ثبت نام دانشجو در تمام نیمسال های بعدی بر اساس تقویم دانشگاه همراه با پرداخت شهریه ثابت الزامی است.   مبلغ شهریه شامل هزینه های مسکن، ایاب و ذهاب، تغذیه، کتاب و سایر هزینه های دانشجویی نمی شود. 
پذیرش
پذیرش در مقطع دکتری در دو مرحله صورت می پذیرد. پس از اتمام دوره ثبت نام، در مرحله اول بخش یا گروه علمی مربوطه بر اساس بررسی مدارک وصول شده از داوطلبان، با در نظر گرفتن معدل کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشگاه محل تحصیل و همچنین سوابق آموزشی و پژوهشی شامل گواهی ممتازی، مقالات، اختراعات، تألیف، ترجمه و سایر سوابق، متقاضیان اولویت بندی می شوند و در مرحله بعد بر اساس آزمون کتبی و مصاحبه (برحسب رشته) و ظرفیت هر رشته نسبت به پذیرش داوطلبان اقدام می شود.
چنانچه در هر مرحله از پذیرش تعداد داوطلبان و یا پذیرفته شدگان هر رشته گرایش کمتر از چهار نفر باشد آن رشته گرایش تشکیل نمی شود و مبلغ واریزی ثبت نام برگشت داده خواهد شد.    شهریه دوره دکتری   شهریه رشته های دکترای تخصصی دامپزشکی (فارماکولوژی، باکتری شناسی و بیوشیمی) در هر نیمسال تحصیلی 70.000.000 ریال است.   شهریه رشته آموزش زبان انگلیسی در هر نیمسال تحصیلی 55.000.000 ریال، شهریه رشته تاریخ در هر نیمسال تحصیلی 55.000.000 ریال و شهریه رشته آمار ریاضی در هر نیمسال تحصیلی 55.000.000 ریال تعیین شده است.   از پذیرفته شدگان در بدو ورود امتحان معافی زبان گرفته خواهد شد و در صورتی که در بدو ورود معاف نشوند ملزم به شرکت و قبولی در امتحانات معافی بعد از آن هسستند و باید قبل از دفاع از پایان نامه معاف شوند.   پذیرفته شدگان در صورت نیاز، با پیشنهاد گروه علمی مربوطه موظف به گذراندن دروس پیش نیاز می شوند.   مهلت ثبت نام
داوطلبان باید مدارک لازم را به صورت فایل های jpg  اسکن کرده و ضمن پر کردن فرم ثبت نام به آن پیوست و حداکثر تا 31 مرداد ماه ارسال کنند.
داوطلبانی که ثبت نام می کنند پس از اطمینان از اینکه مدارک آنها به بخش ارسال شده است باید در اقدام بعدی حداکثر 3 روز قبل از تاریخ مصاحبه به سایت مراجعه کرده تا از اسامی دعوت شدگان به به مصاحبه (مخصوص رشته هایی که آزمون کتبی ندارند) و مکان و زمان دقیق مصاحبه  اطلاع حاصل کنند.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۰