اخبار / دانشگاهی / جزئیات پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد 95 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد 95

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: تمامی پذیرش های رشته های با آزمون این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای از طریق آزمون سراسری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی علوی فاضل امروز در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان در مقاطع کارشناسی با آزمون این دانشگاه گفت: داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون از طریق سازمان سنجش می توانند با مراجعه به سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی تاکید کرد: حدود ۳ تا ۴ درصد رشته های این دانشگاه که اغلب مربوط به گروه علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است، از طریق آزمون در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان متقاضی پذیرش در دوره های بدون آزمون این دانشگاه نیز می توانند از نیمه دوم مردادماه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه و نسبت به انتخاب کدرشته محل خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: با پذیرش کدرشته محل های بدون آزمون در دانشگاه آزاد سد کنکور برای ۹۷ درصد از رشته های دانشگاهی شکسته شده است.

علوی فاضل با بیان اینکه نتایج آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود، گفت: آزمون برخی از رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه به صورت تشریحی برگزار شده که تصحیح این اوراق باعث شده تا زمان اعلام نتایج کمی طولانی شود.

وی عنوان کرد: مراحل بررسی سوابق و استعلام مدارک رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه برای دانشجویان استعداد برتر نیز در حال انجام است و نتایج پذیرش در این دوره ها نیز نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج پذیرش در دوره های بدون آزمون این دانشگاه زمان بر نیست، گفت: متقاضیان بلافاصله پس از ثبت نام در رشته محل های بدون آزمون این دانشگاه می توانند از مدارک ثبت نامی خود پرینت تهیه کرده و به واحد انتخابی خود برای ثبت نام مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: نتایج کتبی دوره های دکترای تخصصی این دانشگاه نیز اعلام شده و مصاحبه ها در حال انجام است که تا ۲۱ مردادماه مصاحبه ها به پایان می رسد.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: مصاحبه پذیرش دانشجویان در دوره های دکترای پژوهش محور این دانشگاه نیز در حال انجام است و پس از بررسی مستندات و سوابق علمی افراد، نتیجه نهایی پذیرش نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت پذیرش در مقاطع مختلف این دانشگاه نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است. به طور مثال در سال ۹۲ حدود ۲۸ هزار نفر در دوره های کاردانی و کارشناسی دکترای حرفه ای در این دانشگاه پذیرش شده اند که میزان پذیرش ها در این دوره ها طی سالهای ۹۳ و ۹۴ به ۹ تا ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی گفت: امسال حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دانشجوی ورودی جدید در مهرماه سال ۹۵ در دانشگاه آزاد پذیرش می شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اضافه کرد: در مجموع دانشگاه آزاد سالانه در مقطع کارشناسی ارشد ۱۷۰ هزار نفر، در مقاطع دکترا ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر و در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز یک میلیون نفر پذیرش دانشجو دارد.

علوی فاضل تاکید کرد: داوطلبان دوره های با آزمون و بدون آزمون مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می توانند ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

وی گفت: داوطلبان دوره های با آزمون مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای این دانشگاه نیز می توانند ۲۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: در مقاطع کارشناسی و کاردانی بدون آزمون نیز داوطلبان می توانند یک کد رشته محل را انتخاب کنند.

علوی فاضل تاکید کرد: داوطلبان می توانند چند انتخاب رشته داشته باشند که مرکز آزمون این دانشگاه آخرین انتخاب رشته داوطلبان را ملاک نظر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۵۰۰ هزار ظرفیت خالی است، گفت: انتظار داریم بر اساس ابلاغ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت همه رشته ها در دانشگاه های مختلف بررسی شود و طبق قانون بر اساس توانایی ها، ظرفیت های قانونی اعمال شود تا بر این اساس ظرفیت خالی مراکز آموزشی دارای دانشجو شوند.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز آزمون این دانشگاه آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به داوطلبان متقاضی پذیرش در این دانشگاه هستند، گفت: متقاضیان می توانند با شماره ۴۷۴۳ و یا با مراجعه به سایت مرکز آزمون و دانشگاه آزاد، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

علوی فاضل با اشاره به شناسایی یک تشکیلات جعلی در خصوص اخاذی از مردم برای پذیرش در دانشگاه آزاد، گفت: این باند سال گذشته توسط دانشگاه آزاد شناسایی شد و اکنون پرونده متهمان در حال بررسی در مراجع قضایی است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم به وعده های دروغین افراد برای پذیرش دانش آموزان در رشته های پزشکی این دانشگاه توجه نکنند و اگر با چنین مواردی مواجه شدند، به مرکز آزمون دانشگاه و یا حراست دانشگاه آزاد مراتب را اطلاع دهند.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵