اخبار / دانشگاهی / جزئیات ثبت‌نام و شهریه ترم تابستانی ۹۷ دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات ثبت‌نام و شهریه ترم تابستانی ۹۷ دانشگاه آزاد

مطابق بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصیل می‌توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان است، ثبت‌نام و انتخاب واحد کنند.

<>به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای شرایط ثبت‌نام در ترم تابستان این دانشگاه اعلام کرد و متقاضیان می‌توانند با توجه به ضوابط و مقررات تعیین‌شده نسبت به ثبت‌نام و اخذ واحد در ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند. تعداد زیادی از دانشجویان خواستار توضیحاتی درباره جزئیات ترم تابستانی این دانشگاه شدند که در همین راستا توضیحاتی پیرامون آن در ادامه آمده است.

<>* جزئیات ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد

<>براساس بخشنامه دانشگاه آزاد، ثبت‌نام دوره تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد از روز شنبه 16 تیرماه آغاز و شروع کلاس‌های درسی ترم تابستان این دانشگاه نیز از روز شنبه 23 تیرماه برپا خواهد شد. مطابق بخشنامه دانشگاه آزاد، واحدهای دانشگاهی موظف هستندد برای برگزاری 16 جلسه درسی در 6 هفته آموزشی(برای هر درس در هر هفته حداکثر سه جلسه) برنامه‌ریزی کنند.

<>در ادامه جزئیات برگزاری ترم تابستانی 97 دانشگاه آزاد را مشاهده می‌نمایید:

<>

<>* جزئیات انتخاب واحد و شهریه ترم تابستان

<>مطابق بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی می‌توانند در ترم تابستان تا سقف 8 واحد انتخاب واحد نمایند و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز می‌توانند دو درس جبرانی مقطع پایه(کارشناسی) حداکثر تا سقف 6 واحد را انتخاب کنند.

<>جزئیات انتخاب واحد ترم تابستان 97 دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

<>

<>دانشگاه آزاد در بخشنامه خود پیرامون حداکثر واحدهای قابل اخذ و همچنین شهریه دریافتی از دانشجویان توضیحاتی ارائه کرده است. در این بخشنامه تأکید شده است که برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر 10 واحد درسی فارغ التحصیل می‌شوند، اخذ 10 واحد در دوره تابستان و همچنین اخذ دروس وصیت نامه امام(ره) و روخوانی قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی بلامانع است.

<>* شهریه ترم تابستان 97 دانشگاه آزاد

<>شهریه دوره تابستان برای دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی تا حداکثر 6 واحد درسی، یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است. در صورتی که دانشجو بیش از 6 واحد انتخاب داشته باشد، دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.

<>جزئیات شهریه ترم تابستان 97 دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

<>

<>* سایر نکات درباره ترم تابستان 97 دانشگاه آزاد

<>سایر نکات مهم درباره شرایط و ضوابط ثبت‌نام در ترم تابستان 97 دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه آمده است:

<>- دانشجویان سایر دانشگاه‌ها(اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصیل می‌توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان است، ثبت‌نام و انتخاب واحد کنند.

<>- شرایط ارائه دروس اصلی/ تخصصی مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان فراهم نیست.

<>- کلیه دانشجویان می‌توانند در واحد محل تحصیل و یا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور(با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی واحد دانشگاه مبدا)، ثبت‌نام نمایند.

<>- اخذ درس در واحد مقصد منوط به ارائه «معرفی‌نامه» از واحد دانشگاهی مبدا است.

<>- آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 درس جبرانی باقی‌مانده دوره را به همراه پایان نامه اخذ نموده و نتوانسته‌اند درس را در نیمسال دوم بگذرانند در صورت اخذ درس جبرانی در دوره تابستان تا پایان شهریورماه نمی‌توانند از پایان‌نامه دفاع نمایند.

<>- رعایت هم‌نیازی و پیش‌نیازی در انتخاب واحد دانشجویان الزامی است.

<>- دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 نسبت به ثبت‌نام ارزیابی جامع اقدام کرده‌اند و واجد شرایط شرکت در ارزیابی جامع در نیمه اول تیرماه 1397 هستند، نیازی به ثبت‌نام در دوره تابستان ندارند.

<>- آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 97 ـ 96 درس یا دروس جبرانی باقیمانده دوره را به همراه پایان نامه اخذ کرده ولیکن نتوانسته اند درس یا دروس را در نیمسال دوم بگذرانند، در صورت اخذ درس یا دروس جبرانی در دوره تابستان، تا پایان شهریور ماه نمی توانند از پایان نامه دفاع کنند. این دسته از دانشجویان باید در نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 مجدداً پایان نامه را ثبت نام کنند.

<>- اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نیست.

<>- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 واحد پایان نامه را اخذ و یا تمدید کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام در دوره تابستان نداشته و تا پایان شهریورماه می‌توانند از پایان نامه خود دفاع کنند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و
مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷