اخبار / دانشگاهی / جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور در دانشگاه پیام نور- آغاز ثبت نام از امروز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور در دانشگاه پیام نور- آغاز ثبت نام از امروز

فرایند نام نویسی از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور از فردا شنبه در مراکز و واحدهای این دانشگاه آغاز می شود.به گزارش خبرنگار مهر، تمام پذیرفته شدگان کارشناسی در آزمون سراسری سال جاری طی روزهای 30 شهریور تا 5 مهر امکان ثبت نام در مراکز و واحدهای قبولی را دارند.
دانشجویان ملزم به تحصیل در کد قبولی اعلام شده هستند و تغییر آن فقط پس از کسب شرایط انتقال یا تغییر رشته طبق مقررات امکان پذیر است.
ثبت نام غیرحضوری
ثبت نام تمام پذیرفته شدگان این دوره بصورت غیر حضوری انجام می شود و پذیرفته شدگان لازم است با مراجعه به سایت http://reg.pnu.ac.ir از تاریخ و نحوه نام نویسی آگاهی یابند.
دانشجویان پس از ورود به سایت در مهلت اعلام شده و با مطالعه صفحه ورودی می توانند با استفاده از شناسه کاربری و گذر واژه، وارد سیستم جامع خدمات آموزشی شوند.
پس از پایان ثبت نام اولیه، شماره دانشجویی به پذیرفته شدگان اعلام و امکان انتخاب واحد برایشان فراهم می شود و لازم است دانشجو جهت انتخاب واحد در مهلت مقرر اقدام کند.
رعایت تاریخهای اعلام شده در این دستورالعمل و دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است و مسئولیت عدم رعایت آن بر عهده رئیس یا سرپرست محترم مرکز/ واحد خواهد بود.
مغایرت نوع دیپلمها
مغایرت نوع دیپلم یا معدل کتبی دیپلم فقط برای معدل کتبی سال سوم دیپلمه های نظام جدید فارغ التحصیل سال 1384، 1385، 1386 ،1387، 1388 ،1389 ،1390 ،1391 و 1392 لحاظ شده و داده های آن توسط سامانه اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و نیازی به اعلام مغایرت نیست.
نحوه پذیرش مدارک تحصیلی
مدرک کاردانی دانش آموختگان دوره های کاردانی پیوسته (فاقد مدرک پیش دانشگاهی)، به جای مدرک پیش دانشگاهی ملاک عمل واقع شود.
بدیهی است واحدهای گذرانده شده این دسته از داوطلبان مطابق مقررات قابل معادلسازی نیست.
بر اساس مصوبه کمیسیون موارد خاص دانشگاه مقرر شد در صورتی که پذیرفته شده ای فقط یکی از دو شرط بومی بودن یعنی محل تولد یا سال آخر اقامت آن تحت پوشش باشد به شرط سپردن تعهد کتبی مبنی بر عدم تقاضای مهمان دائم به سایر مراکز و واحدها، ثبت نام و ادامه تحصیل وی در مرکز محل قبولی اولیه بلامانع است؛ بنابراین آموزش مرکز یا واحد لازم است ضمن دریافت تعهد کتبی (که در آن به شماره این بخشنامه اشاره شده است) تصویر این بخشنامه را نیز به پرونده دانشجو الصاق کند.
طبق ماده 28 آئین نامه آموزشی پذیرفته شدگانی که درس های گذرانده در دوره های کاردانی و کارشناسی مورد تائید دارند و متقاضی تطبیق واحد هستند، تقاضای کتبی و ریز نمرات تائید شده خود را حداکثر تا پایان اولین سال پذیرش (دو نیمسال) به آموزش مرکز یا واحد ارائه کنند تا مطابق پیوست شماره 4 آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی در مرکز یا واحد رسیدگی شود.
مطابق راهنمای ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور، کارمندان مراکز دانشگاه و واحدهای تحت پوشش آنها با هر وضعیت استخدامی مجاز به انتخاب رشته مرکز یا واحد محل اشتغال خود نیستند و در صورت انتخاب رشته یا مرکز محل اشتغال، قبولی آنها لغو می شود؛ همچنین مجاز به انتقال یا مهمان شدن به مرکز یا واحد محل اشتغال خود نیستند.
شرایط انتقال فرزندان استادان
با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص انتقال کارمندان دولت از تهران و کلانشهرها به سایر شهرها، چنانچه کارمندان یا فرزندان کارکنان مشمول این مصوبه فاقد شرایط بومی باشند به شرط دادن تعهد مبنی بر عدم تقاضای انتقال در طول تحصیل ثبت نام آنها با رعایت سایر مقررات بلامانع اعلام شد.
چه کسانی حق ثبت نام ندارند
زمان دریافت مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی تمام پذیرفته شدگان حداکثر تا 15 مهرماه سال جاری خواهد بود و از پذیرفته شدگانی که موفق به دریافت مدارک مذکور با تاریخ دانش آموختگی فوق نشده اند به هیچ عنوان ثبت نام به عمل نمی آید.

تاریخ خبر شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲