اخبار / دانشگاهی / جزئیات انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی/ ظرفیت ۶ هزار نفری پذیرش به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ظرفیت ۶ هزار نفری پذیرش

کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ منتشر شده است. داوطلبان مجاز می توانند تا ۱۵ مرداد انتخاب رشته کنند. ظرفیت پذیرش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

<>به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل تحصیل آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی (سال تحصیلی ۹۷-۹۶) در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

<>کارنامه علمی تمامی داوطلبان از ساعت ۱۸ پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۹۶ بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است.

<>داوطلبانی که بر اساس کارنامه علمی خود مجاز به انتخاب رشته محل هستند می توانند تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۵ مرداد نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل خود اقدام کنند.

<>ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ۶ هزار و ۷۷۶ نفر است که از این تعداد ۴ هزار و ۲۲۴ نفر در دوره رایگان و ۲ هزار و ۵۵۲ نفر نیز در دوره شهریه پرداز پذیرفته می شوند.

<>آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه با رقابت نزدیک ۸۰ هزار داوطلب برگزار شده است.

<>همچنین سهمیه های مختلف برای آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی اعلام شده است که شامل سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه آزاد و سهمیه استعداد درخشان است.

<>گزینه «انتخاب رشته محل تحصیل/ ویرایش انتخاب ها» برای کلیه داوطلبان استعداد درخشان با آزمون و متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون که با شرایط عادی در آزمون شرکت کرده اند، است.

<>گزینه «انتخاب رشته محل تحصیل/ویرایش انتخاب ها (استعداد درخشان، بدون آزمون)» برای کلیه داوطلبان استعداد درخشان بدون آزمون است. این داوطلبان در صورتی که با شرایط عادی در آزمون نیز شرکت کرده اند باید گزینه «انتخاب رشته محل تحصیل / ویرایش انتخاب ها» اشاره شده را نیز تکمیل کنند.

<>شرایط پذیرش در هر یک از سهمیه ها در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی اعلام شده است.

<>

<>جدول انواع دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو در آزمون

ردیف دانشگاه توضیحات ۱ دانشگاههای علوم پزشکی - (دولتی عادی) پذیرش بر اساس ظرفیت ۲ دانشگاههای علوم پزشکی- دورههای شهریه پرداز (بین الملل سابق و پردیسها)- پذیرش بر اساس ظرفیت- با پرداخت شهریه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بر اساس ظرفیت- با پرداخت شهریه- تابع قوانین وزارت بهداشت و آن دانشگاه ۴ دانشگاه علوم پزشکی ارتش پذیرش بر اساس ظرفیت- از پرسنل رسمی نیروهای مسلح- تابع قوانین وزارت بهداشت و آن دانشگاه ۵ دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله پذیرش بر اساس ظرفیت- از پرسنل رسمی سپاه و نیروهای مسلح- تابع قوانین وزارت بهداشت و آن دانشگاه ۶ دانشگاه علوم پزشکی دوره مجازی پذیرش بر اساس ظرفیت- با پرداخت شهریه ۷ موسسه غیر انتفاعی وارستگان مشهد پذیرش بر اساس ظرفیت- با پرداخت شهریه ۸ دانشگاه شاهد پذیرش بر اساس ظرفیت- تابع ضوابط اعلام شده از آن دانشگاه ۹ دانشگاه تربیت مدرس پذیرش بر اساس ظرفیت- در دو حالت رایگان و پرداخت شهریه -تابع ضوابط اعلام شده وزارت بهداشت و آن دانشگاه


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶