اخبار / دانشگاهی / جذب دانشجو در رشته «ترافیک و سلامت» از سال آینده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جذب دانشجو در رشته «ترافیک و سلامت» از سال آینده

<>دبیر کلان منطقه 2 آمایشی وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای جذب دانشجو در رشته «ترافیک و سلامت» خبر داد و گفت: این رشته برای اولین بار در دوره‌ کارشناسی ارشد و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر سعید اصلان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: کلان منطقه آمایشی 2 وزارت بهداشت به 4 دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، ارومیه، اردبیل و مراغه تقسیم‌بندی شده است که این دانشگاه‌ها علاوه بر 11 ماموریت مشترک خود، موظف هستند 4 ماموریت ویژه نیز در حوزه علوم پزشکی انجام دهند و در خصوص آن تصمیم‌گیری‌ کنند.

<>وی در ادامه تصریح کرد: بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعات «حوادث ترافیکی سلامت»، «رویکردهای زیست‌محیطی»، «روانپزشکی و روانشناسی» و در نهایت  «کاربرد داروسازی» چهار نوع ماموریت ویژه‌ای است که وزارت بهداشت به دانشگاه‌های کلان‌منطقه آمایشی 2 واگذار کرده است. در واقع تمامی این ماموریت‌ها به دلیل قدمت، تخصص و کارهایی که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه انجام  داده است، محول شده است.

<>دبیر کلان منطقه آمایشی 2 وزارت بهداشت همچنین یادآور شد: دانشگاه‌های تحت پوشش این کلان‌منطقه در دو ماموریت محول شده یعنی رویکردهای زیست‌محیطی و حوادث ترافیکی سلامت اقدامات بسیار سازنده و کاربردی انجام داده است، به طوری که در حوزه حوادث ترافیکی تصمیم به راه‌اندازی رشته «ترافیک و سلامت» در دوره کارشناسی ارشد گرفته شد. در حال حاضر برنامه آموزشی این رشته تصویب شده و از سال آینده دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

<>به گفته اصلان‌آبادی، علاوه بر راه‌اندازی رشته فوق، رشته‌های جدیدی نیز در زمینه زیست‌محیط در حال تصویب است که برنامه آموزشی برخی رشته‌های مرتبط به وزارت بهداشت ارسال شده است، در صورت تایید این رشته‌ها راه‌اندازی شده و دانشجو پذیرش می‌شود.

<>معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه تاکید کرد: حدود 17 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف علوم پزشکی در کلان منطقه آمایشی 2 مشغول به تحصیل هستند که یک‌سوم این دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دوره‌ کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

<>وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه تحول آموزش پزشکی حرکت منسجم و هدفمندی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد کرد که بر اساس آن نقشه راه هر دانشگاه مشخص شد و نتیجه این حرکت عظیم طی چند سال آینده مشخص خواهد شد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵