اخبار / دانشگاهی / ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی‌وحرفه‌ای از امروز آغاز می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی‌وحرفه‌ای از امروز آغاز می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی‌وحرفه‌ای از امروز یکشنبه 6 خرداد آغاز می‌شود.
<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال 1397 از امروز آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز شنبه 12 خرداد ادامه دارد.

<>پذیرش برای دوره‌های مذکور صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) است. داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی هستند، می‌توانند در پذیرش مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

<>علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصرا در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کدرایانه‌ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ادامه تحصیل شوند.

<>دفترچه راهنمای ثبت‌نام از امروز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

<>همچنین با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصرا بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 220 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش دوره‌های مذکور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

<>چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، باید علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 55 هزار ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور اقدام کنند.

<>همچنین با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این پذیرش، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5 هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

<>به داوطلبان توصیه می‌شود که در انتخاب کدرشته امتحانی خود دقت لازم داشته باشند، لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح مورد فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کاردانی
و سایر مقاطع دانشگاه فنی و حرفه ای
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷