اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / ثبت نام در دوره بدون آزمون ارشد از 1شهریور- جزئیات شرایط ورود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت نام در دوره بدون آزمون ارشد از 1شهریور- جزئیات شرایط ورود

داوطلبان حایز شرایط مقطع کارشناسی در صورت تمایل برای ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد از 1 شهریور ماه می توانند از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند. به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان کارشناسی پیوسته و ناپوسته که می خواهند بدون آزمون وارد کارشناسی ارشد شوند باید حائز شرایط آیین نامه شماره 22354/و مورخ 2/3/91 باشند و جهت استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تاریخ 1/6/1391 تا پایان روز اداری 13/6/1391 نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org اقدام کنند. شرایط دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته:
دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی سال‌های 88 یا 89 که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که پس از 3 نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل 17 باشند و حداکثر در 4 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزو 10 درصد برتر باشند.
دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی‌های سال88  و 89  فرم‌های شماره الف- 1‌و الف-2    داوطلبان حائز شرایط دوره کارشناسی ناپیوسته می بایست فرم شماره الف -2 را نیز از دانشگاه فارغ التحصیلی مقطع کاردانی تهیه کنند.   شرایط دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته:
الف) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های 86 یا  87 که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 10 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی پیوسته ورودی های سال 86  و 87 - فرم شماره الف - 3
ب) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 20 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و دارای رتبه‌های کشوری زیر در آزمون سراسری سازمان سنجش باشند:
1ـ رتبه زیر 100 در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک
2ـ رتبه زیر 100 در گروه آزمایشی علوم تجربی
3ـ رتبه زیر 50 در گروه آزمایشی علوم انسانی
4ـ رتبه زیر 20 در گروه آزمایشی هنر و زبان   دستورالعمل و شیوه ثبت نام:
دانشجویان ممتاز بایستی فرم‌های مربوط به خود را از دانشگاه فارغ‌التحصیلی یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور تهیه نمایند و آن را به تایید و مهر دانشگاه برسانند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از پیوند مربوطه می‌توانند اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، کدملی و سال تولد را وارد کنند که پس از شناسایی و صحت اطلاعات صفحه کاربری آنها نمایش داده می‌شود.
در این صفحه امکان مشاهده اطلاعات شخصی و آزمونی و تکمیل اطلاعات گواهی رتبه وجود دارد و همچنین بایستی فایل اسکن شده فرم معرفی نامه ممتازی از دانشگاه محل تحصیل خود را ارسال و انتخاب کدرشته محل را انجام دهد. در صورتی که تمامی مراحل فوق بطور کامل انجام شود سیستم کد رهگیری تصادفی 12 رقمی تولید کرده و امکان چاپ آن را برای داوطلب فراهم می‌کند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱