اخبار / علمی، پژوهشی / تیم رباتیک دانشگاه گیلان در مسابقات ربوکاپ ترکیه سوم شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تیم رباتیک دانشگاه گیلان در مسابقات ربوکاپ ترکیه سوم شد

تیم رباتیک دانشگاه گیلان موفق به کسب مقام سوم در مسابقات جهانی ربوکاپ ترکیه شد. به گزارش خبرنگار مهر، تیم دانشجویی رباتیک دانشگاه گیلان " مارلیک " در مسابقات جهانی ربوکاپ ترکیه در بخش شبیه سازی فوتبال دو بعدی پس از تیم های از کشور چین و ژاپن، موفق به کسب مقام سوم مسابقات شد. چهار تیم دانش آموزی و شش تیم دانشجویی کشور با شرکت در هشت لیگ در مرحله نهایی مسابقات جهانی روبوکاپ جهانی 2011 به رتبه های اول تا سوم دست یافتند. در این دوره از مسابقات جهانی روبوکاپ که از سه شنبه 14 تیرماه  تا 21 تیر ماه سال جاری با حضور 200 تیم از 57 کشور جهان در استانبول ترکیه برگزارشد، کاروان ایران نیز با 40 تیم دانشجویی و دانش آموزی در این رقابت ها شرکت کردند.
این تیمها با شرکت در هشت لیگ روباتهای فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایزکوچک، شبیه سازی عامل مجازی، شبیه ساز مجازی، امدادگر واقعی، شبیه سازی فوتبالیست سه بعدی، شبیه سازی فوتبالیست دو بعدی و فوتبالیست استاندارد (نائو) و گذشتن از سد حریفان به مرحله نهایی راه یافتند.
در مرحله نهایی شش تیم دانشجویی از دانشگاههای گیلان، علم و صنعت، امیر کبیر، آزاد قزوین و آزاد یزد و چهار تیم دانش آموزی از دبیرستان های علامه حلی تهران، فرزانگان تهران، فریدونکنار مازندران و امام صادق (ع) اصفهان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.
تیم دانشجویی دانشگاه گیلان که در این دوره از مسابقات شرکت و موفق به کسب مقام شدند شامل امیر طوافی، رضا وطنی، نیما نوذری، سپیده رحمتی نیا، پویان پیردیر، مانی راد یوسفی که به سرپرستی  احمد باقری هستند.
کسب مقام سوم از سوی تیم دانشگاه گیلان در لیگ شبیه سازی فوتبال سه بعدی باعث شد تا کاروان رباتیک کشورپس از شش سال در این لیگ موفق به راه یابی به دور نهایی مسابقات و کسب مقام شود.

تاریخ خبر جمعه ۲۴ تیر ۱۳۹۰