اخبار / دانشگاهی / تولید و ساخت سوخت زیست توده جامد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تولید و ساخت سوخت زیست توده جامد

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در خاورمیانه از ضایعات جنگلی و کشاورزی، سوخت زیست توده جامد تولید کنند.
مهدی پورمیرزا محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، انرژی ارزان، کاهش ضایعات جنگلی و کشاورزی، امنیت سوخت به صورت نامحدود، دسترسی آسان و نداشتن خطرهای ناشی از انبار کردن گازوییل و نفت سفید از جمله مزایای استفاده از زیست توده است.
وی افزود: این سوخت از ضایعات جنگلی و کشاورزی تولید می‌شود و برای تولید گرما در مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، گلخانه‌ها، سوله‌های صنعتی و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پورمیرزا ادامه داد: هم اکنون تولید سوخت زیست توده جامد بخشی از سبد انرژی کشورهای اروپایی، ژاپن، آمریکا، کانادا، چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا به حساب می‌آید. همچنین از این سوخت برای تولید برق در نیروگاه‌های کشورهایی مانند اتریش، هلند، سوئد هم استفاده می‌شود.
این محقق ایرانی عنوان کرد: در کشور ما این سوخت می‌تواند از لحاظ اقتصادی جایگزین سوخت‌هایی مانند گازوییل و نفت سفید باشد.
وی یادآور شد: همچنین این طرح قابلیت گسترش در صنایع جانبی به واسطه تولید ماشین آلات برای تولید این سوخت را دارد و در صنعت تولید بخاری‌ها و آبگرمکن‌های مخصوص نیز به کار می‌رود.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲