اخبار / دانشگاهی / تولید رنگ‌های ترافیکی مقاوم به گرما و رطوبت در دانشگاه امیرکبیر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تولید رنگ‌های ترافیکی مقاوم به گرما و رطوبت در دانشگاه امیرکبیر

پژوهشگران مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از فناوری نانو، رنگ‌های ترافیکی را عرضه کردند که در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب قابل استفاده است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سجاد دیبایی مجری طرح «تولید رنگ‌های ترافیکی مقاوم به گرما و رطوبت» با اشاره به عرضه دستاوردهای خود در جشنواره فناوری نانو، گفت: در این جشنواره از میان 100 شرکت دانش بنیان ارزیابی شده رتبه سوم را کسب کردیم در حالی که هیچ شرکتی حائز رتبه‌های اول و دوم نشدند.
وی رنگ‌های ترافیکی را از جمله دستاوردهای عرضه شده در این جشنواره دانست و اظهار داشت: رنگ‌های تولید شده برای خط کشی معابر تولیده شده است که تا 1.5 تا 2 برابر رنگ‌های عرضه شده در این زمینه مقاومت دارد.
دیبایی با اشاره به جزئیات این رنگ‌ها، خاطر نشان کرد: در رنگ ترافیکی تولید شده از نانو ذرات مواد معدنی استفاده شده است که سبب افزایش مقاومت سایشی و حرارتی این نوع رنگ‌ها شده است.
مجری طرح، از تجاری سازی این نوع رنگ‌ها خبر داد و یادآور شد: تاکنون موفق به تجاری سازی این نوع رنگ‌ها شدیم و با توجه به مقاومت بالایی که دارد در استان‌های مختلف کاربردی شده است.
دیبایی با تأکید بر اینکه این رنگ‌های ترافیکی تولید شده در تمام شرایط آب و هوایی کشور سازگار است، ادامه داد: رنگ‌های تولید شده در شرایط آب و هوایی جنوب کشور و رطوبت شهرهای شمالی کشور کارایی مناسبی از خود نشان داده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲