اخبار / وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی / تولید 4200 طرح تحقیقاتی دانشجویی در حوزه پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تولید 4200 طرح تحقیقاتی دانشجویی در حوزه پزشکی

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت گفت: فعالیت این کمیته جهش چشمگیری داشته به طوریکه موفق به تولید 42 طرح مقاله دانشجویی و چهار هزار و 200 طرح تحقیقاتی دانشجویی در کشور شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سعید سقا حضرتی افزود: کمیته تحقیقات دانشجویی کشور اخیراً با ارزشیابی پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به این داده دست یافت که تحقیقات دانشجویی بعد از دو دهه فعالیت خود، نقش ارزنده‌ای درباره تحقیقات علمی و پژوهشی داشته و در تولید علم بازوان توانمند مسئولان دانشگاه‌ها بودند. دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت افزود: اگر چه عده‌ای مطرح کردند که اگر دانشجویان دانشگاه‌ها وارد بحث‌های اجرایی و سیاستی دانشگاه شوند در آموزش پژوهشگران جوان موفق نخواهیم بود، اما برگزاری این کنگره‌ها ثابت کرده پرداختن به علم و پژوهشی که کمیته‌های دانشجویی دنبال می‌کنند منافاتی با آموزش ندارد.   وی با اشاره به اینکه 150 کمیته دانشجویی در سطح کشور فعال است، اضافه کرد: همه کمیته‌های دانشجویی کشور از استعداد بسیار بالایی برخوردار بوده و دانشگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه آزاد برای ورود به بخش ما تلاش زیادی دارند. این نشان از فراهم شدن بستر مناسب برای کارهای علمی و پژوهشی در سطح کشور است.   حضرتی افزود: کمیته دانشجویی در زمینه پژوهش دانشجویی، جهش چشمگیری داشته به طوری که موفق به تولید 42 طرح مقاله دانشجویی و 4هزار و 200 طرح تحقیقاتی دانشجویی درسطح کشور شده است.
دبیر کشوری کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید تحقیقات بین دانشجویی را گسترش داد، گفت: باید با استفاده از این طرح‌های کاربردی، متناسب با محورهای تحقیقاتی پیش رفت دکتر حضرتی، تهیه و ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه امتیازدهی به فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان پژوهشگر و تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان و اخذ مجوز امتیاز مجله علمی و پژوهشی برای پنج کمیته تحقیقات دانشجویی کشور را از اقدامات مهم کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱