اخبار / دانشگاهی / توضیحات سازمان سنجش در مورد اخذ تعهد کتبی برخی دانشگاه‌ها در مصاحبه دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توضیحات سازمان سنجش در مورد اخذ تعهد کتبی برخی دانشگاه‌ها در مصاحبه دکتری

  دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
مشاور عالی سازمان سنجش درباره اخذ تعهد کتبـی برخی دانشگاه‌ها از مصاحبه شوندگـان دکتری جزییاتی را بیان کـرد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آزمون دکتری بدین صورت است که بعد از اعلام نتایج آزمون، آنهایی که حد نصاب نمره کل تراز نهایی شان یک یا بالاتر بود بعنوان افرادی که اجازه انتخاب رشته دارند معرفی کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود چهارهزار نفر حدنصاب منفی را کسب کردند، ادامه داد: بعد از انتخاب کد رشته محل های دانشجویان، برمبنای حدنصاب و ظرفیت های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها، کارنامه نهایی توسط سازمان سنجش روی سایت قرار گرفت و هر دانشجویی به تناسب نمره می توانست در چندین کدرشته محل  شرکت و مصاحبه داشته باشد.

توکلی گفت: از این رو دانشجویان طبق اعلام برنامه زمانی دانشگاه‌ها، مراجعه و در آزمون ارزشیابی که از جمله می تواند مصاحبه، بررسی سوابق علمی و آموزشی و مصاحبه باشد،شرکت کنند. دانشگاه‌ها بعد از بررسی صلاحیت های عمومی و تخصصی نتایج نهایی را برای سازمان سنجش می فرستند و اخذ تعهد کتبی در این مراحل مطرح نیست.

مشاور عالی سازمام سنجش درباره اخذ تعهد کتبی برخی دانشگاه ها از مصاحبه شوندگان دکتری یادآور شد: اخذ تعهد کتبی برای زمانی است که دانشگاه جهت مصاحبه از دانشجو می پرسد که آیا قصد دارد تنها در این دانشگاه قبول و اعلام شود یا اینکه قصد شرکت در آزمون‌های دیگر دانشگاه‌ها را دارد.

وی افزود: درصورتی که دانشگاه مایل به جذب دانشجو باشد و دانشجو هم به تحصیل در همان دانشگاه تمایل داشته باشد فرم تعهد کتبی از سوی دانشگاه دریافت می شود. 

توکلی بیان کرد: بنابراین دریافت تعهد کتبی از مصاحبه شوندگان کاملا بر اساس علاقه و رضایت دانشجو به تحصیل در دانشگاه پذیرفته شده است و اگر هم فرد از آن دانشگاه راضی نباشد می تواند بدون تعهد، در آزمون دانشگاه‌های دیگری که پذیرفته شده شرکت کند.

وی یادآور شد: اگر دانشگاه مصاحبه شونده را کاملا پذیرفته و دانشجو هم با رضایت و تمایل نسبت به ارایه تعهد کتبی اقدام کرده است، دیگری نیازی به شرکت دانشجو در آزمون ارزشیابی سایر دانشگاه‌ها نیست.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع 
دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵