اخبار / دانشگاهی / توسعه اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه ای - طراحی رشته های جدید به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توسعه اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه ای - طراحی رشته های جدید

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از توسعه اشتغال خبر داد و گفت: طراحی رشته های جدید در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

ناصر شمس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حوزه فنی و حرفه ای به دنبال توسعه اشتغال هستیم و برهمین اساس طراحی رشته های جدید را در دستور کاری خود قرار داده ایم.<>وی ادامه ادامه داد: برخی از رشته های دانشگاه تقاضا محور نیست و ما اعتقاد داریم، رشته جدید باید متناسب با تقاضا باشد.

<>سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت در حال توسعه بوده و یکی از اولویت های اصلی ما، ارتباط با صنعت است.

<>شمس افزود: از دیگر برنامه های ما، ارتباط با اتحادیه های مختلف و شهرک های صنعتی بوده و جلسات خوبی با بخشی از اتحادیه و شهرک های صنعتی استان تهران داشته ایم آنها نیز استقبال کرده و حاضر به همکاری هستند.

<>وی با بیان اینکه ما معتقدیم توسعه رشته ها و ارتباط با صنعت به توسعه اشتغال می انجامد افزود: یکی دیگر ازبرنامه های دانشگاه ارتباط با استاندارها است تا نیازهای استان را شناسایی کرده و در راستای تربیت نیرو برای این نیازها اقدام کنیم.

<>شمس درباره اینکه چند درصد رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای تقاضا محور است گفت: اکثر رشته های ما تقاضا محور است اما تعداد رشته ها کم است ما معتقدیم می توانیم ده ها برابر در این زمینه کار کنیم.

<>وی همچنین از راه اندازی «ستاد توسعه تولید و اشتغال» خبرداد و گفت: اعتقاد ما این است که ما باید به سمت صنعت رفته و نیازها را شناسایی کنیم، صنایع نیز آمادگی دارند دانشجویان را جذب کنند و این ارتباط بین دانشگاه و صنعت شروع شده است.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع
دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶