اخبار / دانشگاهی / توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از اول اسفند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از اول اسفند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد داوطلبان آزمون دوره دکتری می‌توانند از سه‌شنبه اول اسفند تا پنج‌شنبه 3 اسفند کارت ورود به جلسه خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، دریافت کنند.

<>دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: براساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده آزمون دکتری نیمه‌متمرکز در صبح روز جمعه 4 اسفند در 55 شهرستان برگزار می‌شود.

<>وی افزود: همراه داشتن کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه برای ورود به جلسه آزمون الزامی است.

<>مشاور سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: 234 هزار و 454 نفر در آزمون دوره دکتری ثبت‌نام کرده‌اند که 100 هزار و 626 نفر زن و 133 هزار و 832 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 42/92 درصد زن و 57/08 درصد مرد در این آزمون شرکت کرده‌اند.

<>توکلی در ادامه درباره ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد موسسات غیرانتفاعی گفت: داوطلبان تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 24 بهمن فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام برای تکمیل ظرفیت این آزمون اقدام کنند.

<>وی ادامه داد: نظر به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی تقاضای تکمیل ظرفیت از طریق دفتر گسترش آموزش عالی برای تعدادی از کدرشته‌ محل‌های موسسه آموزش عالی مربوطه را داشته‌اند، لذا داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ ثبت‌نام و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، براساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون فوق و مفاد اطلاعیه‌ سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش رشته‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته ‌محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از بعدازظهر روز یکشنبه ۱۵ بهمن بر روی سایت این سازمان قرار گرفته است.

<>مشاور سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به مفاد اطلاعیه‌ مذکور، داوطلبان علاقه‌مند و واجد شرایط با رعایت کلیه ضوابط و مندرجات در اطلاعیه‌ روز گذشته و دفترچه‌های راهنمای ثبت نام، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به رشته‌ امتحانی فرد نسبت به انتخاب حداکثر ۲۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام و کدرشته‌ محل‌های انتخابی را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

<>توکلی اعلام کرد: ظرفیت پذیرش 856 نفر است و تاکنون 399 نفر انتخاب رشته کرده‌اند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶