اخبار / دانشگاهی / توجه به همکاری های بین الملل، اولویت سال 94 دانشگاه امیرکبیر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توجه به همکاری های بین الملل، اولویت سال 94 دانشگاه امیرکبیر

<>رئیس دانشگاه امیر کبیر با اشاره به برناه راهبردی دانشگاه گفت: بحث همکاری های بین الملل مورد توجه دانشگاه در سال جدید است.

<>دکتر سید احمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی، بهترین دستاورد سال 93 را فضای خوب حاکم بر دانشگاه دانست و اظهار کرد: این فضا حاصل ارتباط خوب استاد و دانشجو است. اگر فضای دانشگاه مناسب نباشد روی مسائل علمی و دانشجویی تاثیر می گذارد.
وی با اشاره به سامان دهی طرح های ملی و کلان افزود: دانشگاه امیر کبیر بیشترین طرح های ملی را در سطح کشور و بین دانشگاهها دارد.این دانشگاه 16 طرح در سال گذشته اجرا کرده که در هفت طرح نقش محوری داشته و در بقیه همکاری کرده است.
وی تصریح کرد: طرح ماهواره در دانشگاه متوقف شده بود که ادامه فعالیت داده و سال جدید برای پرتاب آماده می شود. هم چنین طرحی با شرکت نفت تا به طریق جدید از چاه های نفت بهره برداری شود. در بحث شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد نیز پیشرفت خوبی داشتیم که اثرات آن را سال بعد خواهیم دید.
رئیس دانشگاه امیرکبیر اجرای برنامه راهبردی را از اولویت های سال 94 دانست و گفت: در این برنامه به بحث همکاری های بین الملل تاکید و توجه بسیار خواهیم داشت.
معتمدی درباره جذب اعضای هیات علمی بیان کرد: درخواستهایی که تاکنون دریافت کردیم، بررسی شده و در این راستا هم اکنون حدود 50 درخواست در حال بررسی است.
وی در پایان با اشاره به کمبود بودجه دانشگاه اظهار کرد: مقررشده در سال جدید بالای 99 درصد بودجه جاری به دانشگاه ها داده می شود که تخصیص آن می تواند مشکلات بسیاری را حل کند، زیرا کمبود بودجه در مسائل تحقیقاتی و حتی رفاهی دانشجویان و اساتید و ... تاثیر می گذارد.

تاریخ خبر شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳