اخبار / استخدامی / تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی

<>دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی از تمدید ثبت نام دومین آزمون استخدامی خبر داد و گفت: در این دوره از آزمون تعداد شرکت‌های متقاضی جذب نیرو از طریق این آزمون از مرز 1300 شرکت گذشت ضمن آنکه بیشترین تقاضاها در حوزه مدیریت و مالی بوده است.

<>محمدحسین قمری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب افزود: ثبت‌نام روز گذشته سه‌شنبه 10 مهر به پایان رسید و با توجه به افزایش تقاضاها از سوی شرکت‌ها زمان ثبت نام این آزمون تمدید شد.

<>وی با تاکید بر اینکه زمان ثبت نام این آزمون تا روز جمعه 20 مهر تمدید شد، خاطر نشان کرد: دلیل این تمدید آنست که بیش از برآوردهای ما تقاضا برای جذب ارسال شد به گونه‌ای که در 2 هفته اخیر بیش از 200 شرکت جدید تقاضای جذب نیرو از طریق این آزمون داشتند.

<>قمری اضافه کرد: در آزمون سال جاری تعداد شرکت‌های متقاضی جذب نیرو از طریق این آزمون از مرز 1300 شرکت گذشته است.

<>وی در عین حال تاکید کرد: تعدادی از افراد شرکت کننده در این آزمون ثبت‌نام خود را تکمیل نکرده‌اند و این دسته از متقاضیان تا 20 مهرماه مهلت دارند تا نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

<>دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با بیان اینکه بیشترین تقاضاها در حوزه مالی و مدیریتی بوده است، اظهار کرد: تاکنون  برای شرکت در این آزمون 50 هزار نفر ثبت‌نام قطعی کردند و تعدادی هم ثبت نام خود را قطعی نکرده‌اند که این دسته از داوطلبان تا پایان روز 20 مهرماه مهلت دارند نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

<>قمری افزود: این آزمون برای استخدام در شرکت‌های خصوصی صنعتی، تجاری و فناور در سراسر کشور برگزار می‌شود و افراد بالای ۱۸ سال با هر سطحی از تحصیلات می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. متقاضیان می‌توانند بدون محدودیت سطح مدرک و رشته تحصیلی از میان 8 دسته و 222 عنوان شغلی، عناوین شغلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

<>وی با بیان این‌که دومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناوری در هشت دسته برگزار می‌شود، گفت: این هشت دسته شامل " هنر و رسانه و آموزش" ، " مالی و اداری"، " مهندسی"، "مدیریتی"، "بازاریابی و فروش"، "کارشناسی و ارائه خدمات" و " فناوری اطلاعات"، " فنی و اجرایی" است.

<>مشارکت وزارت کار در برگزاری آزمون استخدامی

<>دبیر شورای سیاستگذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص عدم مشارکت وزارت کار در برگزاری این آزمون، یادآور شد: در شورای سیاستگذاری این آزمون دکتر آقامحمدی عضو مجمع تشخیص نظام، دکتر سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، مهندس کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،‌کار و رفاع اجتماعی حضور دارند.

<>تجربه اولین آزمون استخدامی

<>وی برگزاری آزمون‌های استخدام بخش خصوصی را از جمله راهکارهای رفع چالش بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: اولین دوره این آزمون در سال گذشته برگزار شد که برگزاری بعد از بررسی چالش‌های اشتغال بوده است.

<>قمری با اشاره به جزییات برگزاری اولین دوره‌ آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی – تجاری و فناوری اظهار کرد: فراخوان اولین دوره این آزمون از شهریور ماه آغاز شد که طی آن 60 هزار نفر در 266 عنوان شغلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

<>دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی و تجاری و فناوری با بیان این که در دور اول این آزمون 20 هزار نفر برای مصاحبه شغلی به مرحله دوم راه یافتند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 9 هزار نفر انتخاب شدند که از این تعداد منتخب 6 هزار و 300 نفر به شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور معرفی شدند.

<>قمری با بیان این‌که این آزمون در 7 استان کشور برگزار شد، اضافه کرد:‌ در دومین دوره این آزمون در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی تعداد استان‌های برگزار کننده این آزمون را افزایش دهیم.

<>وی با اشاره به برگزاری دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور، افزود: در این دوره از آزمون تعداد دسته‌های شغلی در 8 دسته و تعداد عناوین شغلی 222 عنوان تعریف شده است.

<>به گفته‌ این مقام مسئول، در دومین دوره این آزمون شغل‌های با درآمد بالا و جدید که از سوی شرکت‌ها و صنایع تقاضاهایی داشتند، به این دوره از آزمون مشاغل، اضافه و برخی از آزمون‌های شغلی سال گذشته حذف شدند.

<>قمری زمان ثبت‌نام این آزمون را از شهریور ماه جاری دانست و افزود: مرحله غیر حضوری و اینترنتی این آزمون در آبان ماه و مرحله حضوری آن در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

<>دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی و تجاری و فناوری با تاکید بر این که طراحی و اجرای این آزمون مبتنی بر شایستگی‌های شغلی بومی احصاء شده در اولین دوره این آزمون بوده است، اظهار کرد: در این دوره علاوه بر ارائه آموزش‌های مهارت‌های نرم و راهنمای تخصصی به شرکت‌کنندگان، امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارج از کشور فراهم شده است.

<>وی در این باره توضیح داد: برخی از شرکت‌های خارجی با وزارت کار همکاری دارند که با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار منعقد شده است، متقاضیان از طریق این آزمون به شرکت‌های خارجی معرفی می‌شوند.

<>قمری هزینه ثبت‌نام این آزمون را 57 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هزینه‌های اضافی از جمله معرفی منتخبین به شرکت‌ها در این آزمون حذف شده است.

<>آزمون استخدامی از زبان آمار

<>به گزارش خبرنگار ایسنا، در دوره اول آزمون استخدامی 50 درصد شرکت کنندگان دارای مدرک کارشناسی، 29 درصد کارشناسی ارشد، 5 درصد دکتری و 16 درصد دارای مدرک کاردانی و مدارک پایین‌تر بودند.

<>از تعداد شرکت کنندگان در این دوره 31.3 درصد در دسته کارشناسی و مهندسی، 19.4 درصد در دسته مالی، حقوقی و اداری، 10.7 درصد در دسته فناوری اطلاعات، 10.5 درصد  در دسته مدیریت 10.1 درصد در دسته خدمات رفاهی و آموزشی ،  6.4 درصد در دسته طراحی، رسانه ای و فروش، 6.5 درصد در دسته بهداشت، درمان و مراقبت و 5.3 درصد در دسته اجرایی و فنی شرکت کردند.

<>این آزمون به صورت منطقه بندی انجام شد و مصاحبه شونده ها توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند که جزئیات آن به این شرح است:

استان محل آزمون تعداد مصاحبه شونده ها تعداد داوران استان‌ها مصاحبه‌شوندگان تهران 10486 316 تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان خوزستان 1237 42 ایلام، بوشهر، خوزستان کرمان 1971 65 کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان اصفهان 1710 28 اصفهان، چهارمحال و بختیاری،  کهگیلویه و بویراحمد خراسان‌رضوی 1596 48 خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان رضوی آذربایجان‌شرقی 1498 43 آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان همدان 1502 40 کردستان، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان <>در اولین دور از آزمون استخدامی 1100 شرکت درخواست نیرو داشتند که این میزان شرکت شامل 28 هزار و 126 هزار فرصت شغلی می شود.

<>
منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷