اخبار / وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی / تلاش جامعه دانشگاهی باید گشودن افق های جدید علم باشد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تلاش جامعه دانشگاهی باید گشودن افق های جدید علم باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی اعلام کرد؛ تلاش جامعه دانشگاهی ما باید بر این اساس استوار باشد که با توکل بر خدا بیش از پیش افق های جدید و گسترده ای از علوم و فنون را به روی خود باز کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، در این پیام آمده است: «ن والقلم و ما یسطرون». به نام خداوندی که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد. به نام یگانه  آفریدگاری که انسان را به زیور «اندیشه» و «تفکر» آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد و با سلام و درود به اصحاب فکر و فرهنگ و پیشتازان علم و معرفت، سلام و درود به «دانشجوی مسلمان» عنصر متدین، فهیم و فرهیخته ای که طلایه دار نهضت روشنفکری دینی و مشعل دار مبارزه با جهل و نادانی و سنگرنشین جبهه حق جویی و عدالت خواهی است. بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.

سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می کنیم که موج گسترده «بیداری اسلامی» جهان را فرا گرفته است و این نشانه ای است آشکار بر تحقق وعده محتوم الهی مبنی بر وراثت زمین به دست صالحان و مرگ و اضمحلال نظامهای دیکتاتوری در سراسر جهان، چنانچه مقام معظم رهبری نیز در همین خصوص می فرمایند:

«این پیروزی ها آیت الهی است، این نشانه ها، از قدرت فائقه حق است که خدای  متعال دارد به ما نشان می دهد،  آن وقتی که مردم به میدان بیایند؛ آن وقتی که ما موجودی خودمان را وارد میدان کنیم، نصرت الهی قطعی است».

با عنایت به این موضوع، امروز رسالت ما درک و تحلیل شرایط خاص حاکم بر جهان و تلاش در جهت بالابردن توانمندی های علمی و پژوهشی جامعه و تولید علم و اندیشه است.

امروز تلاش جامعه دانشگاهی ما باید بر این اساس استوار باشد که با توکل بر خدا بیش از پیش افق های جدید و گسترده ای از علوم و فنون را به روی خود باز کنیم.

عامل تفوق و برتری در دنیای معاصر توانمندی های علمی و توان خلق و دستیابی به فناوری های زیرساختی و استراتژیک که از جمله مهمترین آنها «دانش هسته ای»است، می باشد.

بنابراین با درک این رسالت سترگ بر ماست که با تبعیت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و با مشارکت فعال در همه عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، دولت را در تحقق اهداف والای خویش یاری نماییم.

نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با بهره مندی از وجود اساتید گرانقدر و متعهد و فراهم نمودن بستر آموزش و تحقیقات  گسترده مشتمل بر بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی و بیش از 300 مرکز تحقیقاتی، امروز الگویی بی نظیر برای سایر کشورهای منطقه است که حاصل این مجاهدت، قرار گرفتن در جایگاه بیستم در تولید علم در حیطه پزشکی و پیشرو بودن در فناوری های سلامت از جمله داروهای با تکنولوژی بالا در منطقه و حتی جهان است.

قطعا جوانان عزیز فرهیخته و دانشجویان امروز با بهره گیری از این فرصت مغتنم با تلاش و همت در راستای تزکیه وتعلیم، سرمایه های ارزشمند فردا برای تحقق اهداف متعالی ایران اسلامی هستند.

با عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، آرزو می کنم که در پناه عنایات حضرت حق، سالی سرشار از پیروزی های علمی و فرهنگی برای جامعه دانشگاهی ما باشد و ما بتوانیم با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تقویت «خودباوری» همچون گذشته احیاگر فرهنگ و تمدن باشکوه اسلامی و پرچمدار حرکت های علمی در جهان باشیم.

تاریخ خبر جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱