اخبار / دانشگاه جامع علمی کاربردی / تفاهم‌نامه راه‌اندازی شبکه خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی امضا شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تفاهم‌نامه راه‌اندازی شبکه خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی امضا شد

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه تأسیس و راه‌اندازی شبکه خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به امضا رسید. خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه راه‌اندازی شبکه خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی امضا شد به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در این مراسم محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی شبکه خوشه‌های فناوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پس از انقلاب اسلامی نیروهای علمی و مؤمن بسیاری تربیت شدند که ترور دانشمندان جامعه علمی را دچار رکود یا توقف نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن بی‌آبرو است و با ترور دانشمندان هسته‌ای بی آبروتر می‌شود، گفت: این امر انسجام و عزم جامعه ملی را در حرکت علمی مستحکم‌تر می‌کند.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه ایران رتبه یکم علمی منطقه را به خود اختصاص داده است، گفت: در راستای تولید علم به اهداف چشم‌انداز 20 ساله دست یافته‌ایم و در راستای تولید شاخص های فناوری هم باید بتوانیم به هدف رسیدن به رفع نیازهای جامعه دست یابیم.

مهدی‌نژاد افزود: تمامی مقالات تولید شده در کشور باید پیوستگی لازم با یکدیگر را داشته باشند و براین اساس است که پروژه‌های تحقیقاتی به صورت هدفمند دنبال می‌شوند.

در ادامه این جلسه عبدالرسول پورعباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام اینکه دوره‌های مهندسی فناوری خبرگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی می‌شود، گفت: این دوره مطابق مقطع دکتری در دانشگاه‌هاست و سال 91 در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه دوره مهندسی فناوری خبرگی در وزارت علوم مصوب شده است، افزود: این دوره به دنبال تولید علم و تکنولوژی نیست بلکه این دوره با هدف توسعه و بهینه‌سازی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: در این دوره افراد خبره در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات تربیت می‌شوند که براین اساس بتوانند امر هدایت، راهبرد و طراحی‌های کلان در حوزه عمل را پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: مرحله پذیرش اولین دوره مهارت‌محور ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی در بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود و از اسفندماه جاری نیز کلاس‌های این دوره در دانشگاه آغاز می‌شود.

براساس این گزارش، دانشگاه جامع عملی کاربردی موظف است برنامه راهبردی شبکه خوشه‌های فناوری دانشگاه را ظرف مدت 3 ماه تدوین و به شورای تخصصی فناوری وزارت علوم ارائه کند.
انتهای پیام/

تاریخ خبر سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰