اخبار / فراگیر پیام نور / تغییرات جدید آزمونهای فراگیر پیام نور 89 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغییرات جدید آزمونهای فراگیر پیام نور 89

رئیس دانشگاه پیام نور با تشریح جزئیات تغییر آزمونهای دوره های فراگیر این دانشگاه گفت: با اصلاحاتی که در آئین نامه دوره های فراگیر به وجود آمده است دانشجویانی که از نمرات بالایی برخوردارند در اولویت ثبت نام قرار دارند. رئیس دانشگاه پیام نور با تشریح جزئیات تغییر آزمونهای دوره های فراگیر این دانشگاه گفت: با اصلاحاتی که در آئین نامه دوره های فراگیر به وجود آمده است دانشجویانی که از نمرات بالایی برخوردارند در اولویت ثبت نام قرار دارند. به گزارش خبرنگار مهر، حسن زیاری صبح شنبه در دانشگاه پیام نور مرکز تهران در مورد تغییرات آئین نامه پذیرش دانشجوی فراگیر دانشگاه پیام نور گفت: در ابتدا تمام دانشجویان متقاضی برای ورود به دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور یک رشته محل انتخاب می کردند اما با اصلاح آئین نامه پذیرش دانشجوی فراگیر، هر دانشجوی کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته می تواند&nbsp5 رشته محل و دانشجوی کارشناسی 10 رشته محل انتخاب کند. رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص برگزاری کلاسهای دانش پذیر دوره های فراگیر نیز گفت: دانشگاه پیام نور به هیچ موسسه ای مجوز برگزاری کلاسها را نداده و کلاسهای دانش پذیر فراگیر پیام نور به صورت آزاد برگزار می شود. ظرفیتهای پذیرش در دوره های فراگیر پیام نور زیاری در خصوص ظرفیت پذیرش دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور گفت: ظرفیت پذیرش دوره های فراگیر امسال دانشگاه در مقطع کارشناسی 190 هزار نفر، در کارشناسی ارشد 3 هزار و در کارشناسی ناپیوسته 16 هزار نفر است. وی همچنین از افزایش 10 تا 15 درصدی ظرفیت در رشته های جدید دوره های فراگیر خبر داد. رئیس دانشگاه پیام نور رشته محل های دوره کارشناسی این دانشگاه را 6 هزار و 571 مورد، کارشناسی ناپیوسته 377 مورد و کارشناسی ارشد 182 مورد عنوان کرد. تعداد رشته های دانشگاه پیام نور زیاری در ادامه در خصوص تعداد رشته های دانشگاه پیام نور افزود: در این دانشگاه 60 رشته کارشناسی و 51 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته کارشناسی ناپیوسته به فعالیت می پردازند. رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص عناوین درسی این دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر سه هزار و 100 عنوان درسی در مقطع کارشناسی،&nbsp700 عنوان در کارشناسی ارشد و  300 عنوان در کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه وجود دارد. وی در ادامه در خصوص اعلام نمرات افزود: اکنون آزمونهای دانشگاه به صورت متمرکز و هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود و تصحیح اوراق طی یک هفته انجام می شود. زیاری درباره برگزاری کلاسهای دانشگاه پیام نور نیز گفت: هدف اصلی این دانشگاه غیرحضوری و نیمه حضوری بودن آن و رفع اشکال دانشجویان است که طبق تعریف آئین نامه دانشگاه 6 تا 7 جلسه رفع اشکال برگزار می شود.

شرط برخورد دانشگاه پیام نور با موسسات غیرمجاز فراگیر وی درباره اقدامات دانشگاه پیام نور برای برخورد با موسسات غیرمجاز فراگیر گفت: زمانی دانشگاه وارد شکایت از موسسات برگزار کننده دوره های فراگیر می‌ شود که موسسه ‌ای ادعای اخذ مجوز از دانشگاه پیام نور و یا ادعای 100 درصد قبولی داشته باشد در این صورت واحد حقوقی دانشگاه مکلف به پیگیری است. وی افزود: دانشگاه پیام نور مکلف است تا یک ماه دیگر منابع و مراجع کتابهای پیام نور برای دوره های فراگیر را در سایت منتشر کند.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸