اخبار / دانشگاهی / تغيير نحوه پذيرش دانشجو در رشته داروسازی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغيير نحوه پذيرش دانشجو در رشته داروسازی

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های و کلیه مقاطع وزارت بهداشت و دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3معاون آموزشي وزارت بهداشت:
نحوه پذيرش دانشجو در رشته داروسازي تغيير کرد
معاون آموزشي وزارت بهداشت آيين نامه پذيرش دانشجو براي دکتري عمومي و دکتري تخصصي داروسازي (Pharm.D/PhD) را به کليه دانشگاه ها و موسسات مجري رشته هاي علوم پزشکي ابلاغ کرد.
به گزارش گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران ، دکتر باقر لاريجاني اين آيين نامه را که در پنجاه و هشتمين جلسه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي در ۱۴ دي ماه سال گذشته به تصويب رسيده بود را امروز دوم تيرماه به دانشگاه ها ابلاغ کرد.
لاريجاني در اين ابلاغ بر لزوم استفاده از روش هاي نوين در جذب فراگيران براي ادامه تحصيل در مقاطع مختلف آموزش عالي، تاکيد کرد.
هدف از تدوين اين آئين نامه  تسهيل و تسريع در انتخاب دانشجويان دوره دکتري عمومي داروسازي براي ورود به دوره دکتراي تخصصي در رشته هاي مختلف داروسازي به نحوي است که ضمن فراهم آوردن امکان انتخاب شايسته ترين افراد براي ورود به اين دوره موجب کوتاه تر شدن طول دوره تربيت نيروي متخصص مورد نياز نيز باشد.
برپايه اين گزارش، آيين نامه پذيرش دانشجو براي دکتري عمومي و دکتري تخصصي داروسازي مشتمل بر ۱۰ ماده و براي دانشجويان دوره دکتري عمومي داروسازي ورودي مهرماه ۱۳۹۴ به بعد که ۱۸۰ واحد درسي خود را با حداقل ميانگين کل ۱۶ گذرانده و حداقل ۷۰ درصد نمره کل آزمون جامع داروسازي را کسب کرده باشند قابل اجرا است.
در ابلاغيه معاون آموزشي وزارت بهداشت آمده است نحوه عملکرد در اين زمينه بايد به گونه اي باشد تا علاوه بر ايجاد انگيزه و تشويق افراد مستعد براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر، مسير ورود آنها را تسهيل و تسريع و طول دوران تحصيلي نيز تعديل شود.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های و کلیه مقاطع وزارت بهداشت و دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۴