اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / تعیین تکلیف واحدهای بدون مجوز علوم‌تحقیقات- تغییر نام واحدها به پردیس به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تعیین تکلیف واحدهای بدون مجوز علوم‌تحقیقات- تغییر نام واحدها به پردیس

به گفته رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با همکاری وزارت علوم دفتر شورای گسترش و درخواست این دانشگاه 34 واحد علوم تحقیقات بدون مجوز به پردیس دانشگاهی تغییر نام یافتند. به گزارش خبرنگار مهر، خسرو دانشجو ظهر امروز در نشست خبری گفت: علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد 42 شعبه در مراکز استان ها و گاها در برخی شهرها دارد که در این زمینه با چند مشکل مواجه بودیم. وی ادامه داد: مهمترین مشکلاتی که در این زمینه مواجه بودیم، عدم دریافت مجوز 34 شعبه از شعبات علوم تحقیقات توسط دفتر شورای گسترش وزارت علوم بود و این شعبات طی یک دستورالعمل داخلی در دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز و مبادرت به جذب دانشجو کرده بودند.   رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه از این 42 شعبه تنها 8 شعبه از شورای گسترش مجوز رشته محل و جذب دانشجو را دریافت کرده بودند، تاکید کرد: رشته محل های این 34 شعبه مذکور نیز فاقد مجوز از شورای گسترش بودند. بنابراین دانشجویانی که در این واحدها که در سال های قبل از 89 و 90 تاسیس شده بودند با مشکل دریافت مدرک معتبر مواجه بودند.   وی در ادامه سخنان خود گفت: برای شعباتی که مجوز داشتند یک تعریف و برای سایر شعبات بدون مجوز تعریف دیگری در نظر گرفتیم بدین ترتیب که در جلسه روز پنجشنبه که با حضور روسا و سرپرستان واحدهای علوم تحقیقات برگزار شد به روسای 8 واحدی که دارای مجوز هستند اعلام شد که می توانند به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه دهند وهم اکنون به آنان استقلال داده شد تا فعالیت های خود را تحت عنوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ادامه دهند.   وی در ادامه گفت: در یک تعامل با وزارت علوم واحدهای علوم و تحقیقاتی که بدون مجوز در حال فعالیت هستند بعنوان پردیس دانشگاهی فعالیت کنند.
همچنین واحدهای همجوار این دانشگاه ها به عنوان واحد مادر معرفی می شوند و این پردیس ها زیرنظر واحدهای مادر به فعالیت خود ادامه می دهند.   همچنین طی درخواستی از وزارت علوم در یک بازه زمانی که تا مهر ماه 92 اعلام شده مجوز رشته محل ها و واحدهای بدون مجوز دریافت می شود.   وی در ادامه در پاسخ به پرسش مهر درباره تکلیف مدرک دانش آموختگانی که از واحدهای بدون مجوز علوم تحقیقات مدرک گرفته اند، تاکید کرد: با موافقت وزارت علوم مدارک تمامی این دانش آموختگان معتبر معرفی شد.   عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورتی که شهرهای دیگر احساس کنند که می توانند واحدهای علوم تحقیقات را راه اندازی کنند و طبق دستورالعمل وزارت علوم امکانات تاسیس پردیس دارند از آنها استقبال خواهیم کرد.   این مقام مسوول واحد علوم تحقیقات تاکید کرد: هم اکنون حتی یک رشته محل بدون مجوز هم در واحدهای علوم تحقیقات وجود ندارد و تا مهر ماه سال 92 باید موافقت قطعی این رشته محل ها را از وزارت علوم بگیریم.

تاریخ خبر شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱