اخبار / دانشگاهی / تعطیلی 7 هزار رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تعطیلی 7 هزار رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 7 هزار رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمید میرزاده صبح امروز در جریان دیدار با نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اشباع برخی رشته‌ها به ویژه در مقاطع کاردانی و کارشناسی 7 هزار رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد رشته مورد استقبال نبودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تحصیلات به سمت تحصیلات تکمیلی پیش می‌رود استقبال از برخی رشته‌ها بسیاری پایین آمده است.
میرزاده با اشاره به رشته‌های مصوب این دانشگاه، تصریح کرد: 19 هزار رشته مصوب در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که در حال حاضر 12 هزار رشته در سراسر ایران دانشجو می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعداد رشته‌های تحصیلی خود را در استان‌های مختلف کشور افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده تقاضا برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش یابد در تلاش برای افزایش تعداد رشته‌ها در این مقاطع هستیم.
میرزاده با بیان اینکه استان‌های مختلف در زمینه‌های مختلفی ظرفیت‌های قابل توجهی دارند، اعلام کرد: توجه به این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی براساس ظرفیت‌های موجود در هر استان انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 700 هزار نفر متقاضی تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد باید به کیفیت نیز همراه کمیت توجه داشته باشیم.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲