اخبار / دانشگاهی / تصویب پذیرش 30 درصدی رشته پزشکی برای مناطق محروم کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب پذیرش 30 درصدی رشته پزشکی برای مناطق محروم کشور

نماینده مردم شهرستان رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی از تصویب قانون پذیرش 30 درصدی رشته پزشکی برای مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: در آزمون کنکور سراسری سال جاری از پذیرش 30 درصدی رشته‌های پزشکی برای مناطق محروم جهت خدمت 10 سال تعبیه شده است.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمود نگهبان سلامی در جلسه پرسش و پاسخ در جمع مردم شهرستان رشتخوار، با بیان این‌که آمار بیکاری در بین جوانان در رشتخوار بسیار بالاست، افزود: کارخانه کنسانتره سنگان یک پتانسیل در منطقه است که در همین راستا برای تربیت نیروی مورد نیاز، دانشگاه معدن در سنگان نیز راه‌اندازی شد.
نماینده مردم شهرستان رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک حدود ۱۰ هزار نیروی کاری در شهرک صنعتی رشتخوار در مجتمع‌های فولاد و در 10 کارخانه گندله و کنسانتره شهرک صنعتی خواف مشغول کار خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات دولتی اختصاص یافته به شهرستان رشتخوار به دلیل محدویت 10 سال طول می‌کشد تا حتی یکی از مشکلات موجود حل شود ولی در مذاکراتی که با سرمایه گذاران سنگ معدن سنگان شد محور رشتخوار خواف با سرمایه گذاری دولت و سرمایه گذاران معدنی 4 بانده می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران معدنی سنگان بیش از 1500 میلیارد تومان در معدن سنگان سرمایه گذاری کرده‌اند که بر اساس برآورد کارشناسان بیش از 170 میلیارد تومان کار 4 بانده شدن رشتخوار و خواف هزینه دارد که بزودی عملیات آن انجام می شود.
وی در پایان با اشاره به نوسازی ادوات کشاورزی، گفت: در سال جاری برای کشاورزان رشتخوار یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار جهت خرید ادوات کشاورزی اختصاص یافته است.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲