اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / تصویب نقشه مهندسی کشور تا پایان سال۹۰ در شورای انقلاب فرهنگی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب نقشه مهندسی کشور تا پایان سال۹۰ در شورای انقلاب فرهنگی

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: من اینجا مژده می‌دهم که انشاالله تا پایان امسال سند نقشه مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید. خبرگزاری فارس: تصویب نقشه مهندسی کشور تا پایان سال۹۰ در شورای انقلاب فرهنگی به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه 22 آذرماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این مراسم ضمن گرامی‌داشت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: تحولات بزرگی که در حوزه علم و فناوری کشور اتفاق افتاد حاصل دور اندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تاسیس نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و هفت سال پیش است.

وی ادامه داد: تقارن رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با روز اول هفته پژوهش به‌عنوان بهار تحقیقات را نیز به فال نیک می‌گیریم.

* دست‌آوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر کم‌‌نظیر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر به واسطه اهتمام اعضا و به‌ویژه رییس محترم شورا دست‌آوردهایی را داشته که اگر نگوییم بی‌نظیر، کم‌نظیر است.

* چهل اقدام ملی نقشه جامع علمی را در سال جاری اجرایی خواهیم کرد

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تدوین، تصویب و رونمایی این نقشه در سال گذشته گفت: امروز این نقشه با همدلی دستگاه‌های اجرایی روند اجرای خود را طی می‌کند و ما در ستاد بیش از چهل اقدام ملی را در سال جاری اجرایی خواهیم کرد و برنامه‌های دستگاه‌ها را برای اجرایی شدن این اقدامات ملی مورد بررسی قرار دادیم.

* تجربه تدوین نقشه جامع علمی در تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده شد

مخبر دزفولی افزود: تجربه راهبردی ما در تدوین نقشه جامع علمی کشور با مشارکت بیش از ۲ هزار نفر از نخبگان حوزه و دانشگاه در تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده شد.

* سند تحول علی‌رغم حجم کم، دارای پشتوانه کارشناسی قابل توجهی است

وی ادامه داد: سند تحول علی‌رغم حجم کم، دارای پشتوانه کارشناسی قابل توجهی است و این سند در نظام آموزش و پرورش حرف اول و آخر را خواهد زد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر هر سال 10 اقدام سند تحول اجرایی شود تا افق 1404 بخش اعظم این نقشه محقق شده است.

مخبر دزفولی افزود: در این سند جامع نقش معلم، مدرسه، دانش آموز، خانواده و .... در تعلیم وتربیت، حوزه بین الملل، انس با قرآن و ... به تفصیل معین شده است.

وی ادامه داد: متناسب شدن حجم و ساعت تدریس با خلاقیت دانش آموز از ابتکارات دیگر این سند است و دانش آموز دیگر به بایگانی راکد مطالب غیر مفید تبدیل نخواهد شد بلکه اصل بر تفکر و خلاقیت اوست.

* در تدوین این سند تمام فرهنگیان تلاش فراوانی کردند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در تدوین این سند تمام فرهنگیان عزیز و در راس آنها وزیر محترم آموزش و پرورش تلاش فراوانی کردند و با اهتمام رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این شورا در یک کار فشرده هر هفته تشکیل جلسه داد و خوشبختانه این سند از تصویب گذشت.

* اجرایی شدن سند از تدوین آن مهم‌تر است و آنرا مطالبه خواهیم کرد

مخبر دزفولی افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اجرایی شدن سند از تدوین آن مهم‌تر است و با توجه به این فرمایش ما اجرای این سند را مطالبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این سند یک نظارت درون سازمانی توسط شورای عالی آموزش و پرورش و یک نظارت کلان و برون سازمانی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است.

* تا پایان امسال سند نقشه مهندسی فرهنگی به تصویب خواهد رسید

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: من اینجا مژده می‌دهم که انشاالله تا پایان امسال سند نقشه مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید.

مخبر دزفولی افزود: در پنج جلسه اخیر ما تحلیل وضعیت فرهنگی کشور را به عنوان یکی از مقدمات سند نقشه مهندسی فرهنگی در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان گفت: انشاالله سند نخبگان و سایر اسناد راهبردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰