اخبار / وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی / تصویب راه اندازی کارشناسی ارشد مامایی در 8 دانشکده پرستاری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب راه اندازی کارشناسی ارشد مامایی در 8 دانشکده پرستاری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در جلسه شورای گسترش مجوز تأسیس تعدادی دانشکده پرستاری داده شد، گفت: آیین نامه راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مامایی برای 8 دانشکده پرستاری به تصویب رسید. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی گفت: تعداد دانشکده های پرستاری ظرف 3 سال گذشته دو برابر شده است که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
وی افزایش ظرفیت نیروی پرستاری را یکی از برنامه های ویژه برای جبران کمبود پرستار عنوان کرد و گفت: در جلسه شورای گسترش مجور تأسیس تعدادی دانشکده پرستاری داده شد و رشته کارشناسی ارشد مامایی را برای 8 دانشکده پرستاری مصوب کردیم.   وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ‌باید برای جذب پرستاران اقدامات مناسبی را انجام دهیم تا پرستاران علاقمند به کار شوند که در این راستا قانون ارتقا بهره وری و تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سه بیمارستان به صورت پایلوت انجام شده است.   دکتر وحید دستجردی تصریح کرد: به بعضی از دانشگاههای تیپ یک اجازه داده ایم که به صورت دو مرحله ای و متمرکز جذب دانشجوی پرستاری داشته باشند.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱