اخبار / دانشگاهی / تصویب دوره کارشناسی مهندسی فناوری صنایع شیمیایی در دانشگاه علمی کاربردی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب دوره کارشناسی مهندسی فناوری صنایع شیمیایی در دانشگاه علمی کاربردی

<>سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی از تصویب دوره کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری صنایع شیمیایی- تولید کلر آلکالی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جمالزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه درسی دوره‌ کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری صنایع شیمیایی- تولید کلر آلکالی در دویست وپنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به تصویب رسید.

<>وی با بیان اینکه مهندسی فناوری صنایع شیمیایی- تولیدکلرآلکالی، رشته ای است که فاصله بین صنعت و دانشگاه را در بخش صنایع کلرآلکالی به حداقل رسانده و به آموزش متخصصین مجرب برای فعالیت در این صنعت می پردازد گفت: هدف از این رشته، تربیت نیروهای انسانی متعهد و کارشناسی است که بتوانند در واحد های تولید و بهره برداری صنایع کلرآلکالی ایفای نقش نمایند. 

<>سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی اظهار داشت: کارشناسان این رشته با تجهیزات مختلف نظیر دستگاه های انتقال جرم و حرارت ، پمپ، کمپرسور، راکتور و تجهیزات تخصصی این صنعت نظیر الکترولایزر آشنایی کامل پیدا می کنند و بنابراین می توانند در ساخت ، نصب و راه اندازی آن به عنوان کارشناس مشارکت داشته باشند.

<>جمالزاده تأکید کرد: از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته تحلیل, طراحی و توسعه فرآیندهای کلرآلکالی  و تهیه گزارشات مهندسی در راستای بهبود و اصلاح فرآیند تولید،  مدیریت فنی و کنترل تمامی فرآیند های تولید کلرآلکالی، نظارت بر ایمنی فرآیندی تولید و تحلیل مخاطرات تولید کلرآلکالی می‌باشد.

<> وی افزود: دانش آموختگان می توانند مشاغل کارشناس فرآیند تولید کلر آلکالی، کارشناس تحقیق و توسعه فرآیند تولید کلر آلکالی، کارشناس ایمنی فرآیند تولید کلر آلکالی را در صنعت مذکور احراز نمایند.

<>دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی عنوان کرد: برخی از دروس تخصصی این دوره نیز شامل: کنترل صنعتی، کارگاه ترسیم و نقشه‌خوانی PFD و P&ID واحدهای کلرآلکالی، تحلیل مخاطرات در واحدهای کلرآلکالی، آنالیز ریسک و پیامد سیستم در فرآیندهای کلرآلکالی، مدیریت آب و پساب در صنعت کلر، طراحی تجهیزات فرآیندی به کمک نرم افزار آموزش در محیط کار است.

<>به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمالزاده در پایان خاطرنشلن کرد: دانشجویان این دوره نیز 512 ساعت آموزش عملی در محیط کار را تجربه می کنند.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶