اخبار / دانشگاه جامع علمی کاربردی / تصویب حداقل 10 دوره کارشناسی ارشد دانشگاه جامع تا بهمن‌ماه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب حداقل 10 دوره کارشناسی ارشد دانشگاه جامع تا بهمن‌ماه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه از بهمن‌ماه خبر داد و گفت: تا بهمن‌ماه حداقل 10 دوره کارشناسی ارشد دانشگاه جامع تصویب می‌شود. خبرگزاری فارس: تصویب حداقل 10 دوره کارشناسی ارشد دانشگاه جامع تا بهمن‌ماه عبدالرسول پورعباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از تصویب حداقل 10 دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه تا بهمن‌ماخ خبر داد و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی دارد بتواند دانشجویان را برای توانمندی‌های خاص در جامعه تربیت کند. 

وی گفت: با تلاش‌های شورای برنامه‌ریزی و حمایت وزارت علوم دوره مهندسی فناوری ارشد ویژه بخش‌های صنعت و کشاورزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اولین بار شکل گرفت و شورای گسترش آموزش عالی نیز اجازه ورود دانشگاه جامع به آموزش‌های مهارتی تکمیلی را داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره تفاوت دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های کشور گفت: تفاوت عمده دوره‌ فناوری ارشد با کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دیگر این است که فناوری‌های ارشد فرد را برای یک قابلیت خاص تربیت می‌کنند، از ابتدا نیاز به قابلیت آن فرد وجود دارد و اعلام نیاز شده است و متناسب با نیاز دوره و سرفصل تعیین می‌شود و بر اساس آن پذیرش صورت می‌گیرد.

پورعباس تإکید کرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی به هیچ وجه نمی‌خواهد مشابه اقدامات دانشگاه‌های دیگر داشته باشد. به دنبال این است که نیازی را که آموزش‌های نظری آن را برطرف نکرده‌اند را برطرف کند.

وی درباره دوره فناوری مهندسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دوره مهندسی فناوری ارشد مجموعه‌ای از قابلیت و توانمندی‌هایی است که لازمه دست یافتن به آ‌ن‌ها برخورداری از تجربیات در حوزه‌های نظری، عملی و کلینیکی در سطوح پیچیده تخصصی و کاربردی است و دانشجو را برای ایفای نقش کارآمد در حوزه‌های انتقال، پیاده‌سازی، مستندسازی، بهینه‌سازی فناوری و از طرفی امکان‌سنجی، نصب، مدیریت و بهره‌وری در حوزه اجرا آماده می‌سازد.

پورعباس درباره اهداف برگزاری دوره مهندسی فناوری ارشد گفت: الگوهای هدف‌گذاری در این حوزه ناظر به ساحت‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، حرفه‌ای، علمی و فناوری است و ناظر به هدف‌های پیچیده و تخصصی با مأموریت‌گرایی حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه داوطلبانی می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند که در محیط کار فعال هستند، افزود: در این دوره 12 تا 14 واحد دروس نظری پیشرفته و 18 تا 20 واحد دروس عملی به دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: افراد از محیط کار باید وارد این دوره شوند، افرادی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند که تجربیات لازم در محیط کار را داشته باشند.

تاریخ خبر شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۰