اخبار / دانشگاهی / تصویب 36 رشته جدید در دانشگاه تبریز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب 36 رشته جدید در دانشگاه تبریز

<>رئیس دانشگاه تبریز گفت: در سال گذشته 36 رشته جدید در دانشگاه تصویب شد که مجوز برخی را گرفته و در حال اخذ مجوز برخی دیگر هستیم.

<>دکتر محمدرضا پورمحمدی، با اعلام این مطلب، افزایش تعاملات بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی را مهم ترین دستاورد سال گذشته این دانشگاه دانست و تصریح کرد: با 37 سازمان دولتی و خصوصی و هم چنین با 26 دانشگاه خارجی تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و سعی در تقویت شبکه همکاری و ارتباطی داشتیم.

<>وی هم چنین با اشاره به کسب رتبه در تولیدات علمی و پژوهشی افزود: طبق آخرین گزارش مرکز اسنادی جهان اسلام، در علوم فنی مهندسی و علوم پایه رتبه 9 و هم چنین در کشاورزی رتبه 5 داخل کشور و رتبه 22 تا 25 در جهان اسلام را احراز کردیم.

<>رئیس دانشگاه تبریز درباره وضعیت دانشجویان و اساتید خارجی دانشگاه اظهار کرد: سایت دانشگاه تبریز قوی ترین سایت برای پذیرش دانشجویان خارجی و دعوت از فارغ التحصیلان خارج از کشور است. هم چنین اگر متقاضی هیات علمی، از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های خارج از کشور باشد درخواست او را در اولویت قرار داده و بررسی میکنیم.

<>پورمحمدی توضیح داد: کردیم چون دانشگاه ها باید در عرصه بین المللی حضور داشته باشند از امسال شروع به جذب دانشجویان خارجی کردیم و در حال حاضر 23 دانشجو از کشورهای یمن، عراق، سودان، آذربایجان، عراق و … در دانشگاه تحصیل می کنند.

<>وی سپس درباره تصویب رشته های جدید گفت: 36 رشته طی سال گذشته تصویب شده که مجوز برخی را گرفته و برخی دیگر در آستانه اخذ مجوز هستند. رشته های تصویب شده رشته های نو و بین رشته ای بوده اند، مثل مهندسی پزشکی، نانوفناوری و…

<>وی با بیان اینکه به لحاظ تعداد و هرم هیات علمی وضعیت خوبی داریم، ادامه داد: 750 نفر هیات علمی داریم که 350 نفر از آنها دانشیار و استاد هستند. با توجه به روند پذیرش دانشجو که برخی رشته ها روند کاهشی دارد، این تعداد برای دانشگاه کافی است و چون در اکثر رشته ها به تعداد کافی هیات علمی داریم، سال گذشته در فراخوان بهمن ماه شرکت نکردیم ولی ممکن است در فراخوان بعدی شرکت کنیم.

<>وی همچنین در توضیح اقدامات سال جدید گفت: دانشگاه تبریز را که جزو 10 دانشگاه برتر و دانشگاه برتر منطقه است تقویت می کنیم. برای این منظور در اردیبهشت امسال اجلاسیه روسای دانشگاه های قفقاز در دانشگاه تبریز و با حضور 80 دانشگاه مطرح منطقه برگزار می شود.

<>پورمحمدی ادامه داد: هم چنین در راستای گسترش روابط و تعاملات علمی اقدام می کنیم و سعی در پررنگ شدن حضورمان در منطقه قفقاز خواهیم داشت.

تاریخ خبر شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴