اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / تشکیل کمیسیون نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تشکیل کمیسیون نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری در زمینه به کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر امضا کردند که بر اساس آن مقرر شد، کمیسیون نخبگان در شورا تشکیل شود. به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری در زمینه مشارکت نخبگان و استعدادهای برتر در تدوین سیاستها و برنامه های علمی و فرهنگی و برنامه ریزی در امور نخبگان میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی به امضا رسید. تحقیق، بررسی و تدوین سیاست و برنامه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری، فراهم آوردن زمینه حضور و ارائه نظرات نخبگان و استعدادهای برتر در مجامع سیاستگذاری، رصد فعالیت ها و پیشرفت های علمی، آموزشی و اقتصادی نخبگان، طراحی ساز و کار لازم برای حسن اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری در اجرای بهتر نقشه جامع علمی کشور از محورهای فعالیت این تفاهم نامه است.
  این تفاهم نامه همکاری در 5 ماده و 2 تبصره تنظیم شده است و به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه، کمیسیون "نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی" زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل خواهد شد. رئیس این کمیسیون دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود و رئیس بنیاد ملی نخبگان و یک نفر از نخبگان برجسته کشور از دیگر اعضای این کمیسیون است.
  مدت اعتبار این تفاهم نامه 5 سال است ولی بر اساس ضرورت و طرح در کمیسیون این مدت زمان قابل افزایش است.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۰