اخبار / دانشگاهی / تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری به دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها اعطا می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری به دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها اعطا می‌شود

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
بنیاد ملّی نخبگان تسهیلات ویژه‌ای را به دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها (جایزه شهید احدی) برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این بیناد براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را به دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها (جایزه شهید احدی) برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند.
دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد مورد تأیید وزارت علوم/وزارت بهداشت و نیز دانش‌آموختگان دوره دکتری حرفه‌ای مورد تایید وزارت بهداشت می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
معرفی دانش‌آموخته برتر برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور، پرداخت کمک ‌هزینه دوره دکتری تخصصی به دانشگاه/ پژوهشگاه پذیرنده از تسهیلات اعطایی در نظر گرفته شده برای مشمولان است.
این تسهیلات، دانش‌آموختگان موسسه‌های علمی داخل کشور که حداکثر سه سال و دانش‌آموختگان موسسه‌های علمی خارج از کشور که حداکثر شش سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش‌آموخته است را شامل می‌شود.
همچنین دانش‌آموختگان باید اولا دست‌کم 280 امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی را به‌دست آورند و ثانیا حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی باشند.
موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و ...)، داشتن نمره آزمون زبان مورد تایید وزارت علوم، کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد، برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فناورانه مورد تأیید بنیاد، برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های‌ قرآنی مورد تأیید بنیاد و فعالیت نوآورانه (اختراعات برگزیده و ...) مهمترین مصادیق فعالیت‌های نخبگانی هستند.
نکته مهم اینکه دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل و نه صرفا داشتن مقاله می‌توانند از تسهیلات جایزه شهید احدی بهره‌مند شوند.
متقاضیان استفاده از جایزة شهید احدی از تاریخ 94/11/25 تا 94/12/25 فرصت دارند اطلاعات خود را به‌ صورت کامل در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی (soraya.bmn.ir http://) بارگذاری کنند. بررسی پرونده دانش‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در این سامانه است و پس از این تاریخ هیچ اطلاعاتی از متقاضیان دریافت نمی‌شود.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴