اخبار / کارشناسی ارشد / تخطي برخي دانشگاه‌ها از قوانين پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تخطي برخي دانشگاه‌ها از قوانين پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد

بعضي دانشگاه‌هاي كشور از قوانين پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد تخطي كرده و برخي آقازاده‌ها را برخلاف قانون پذيرش كرده‌اند به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، در حالي كه مسئولان سازمان سنجش آموزش كشور از تغيير در نحوه پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و پذيرش متمركز دانشجو از طريق آزمون سراسري كارشناسي ارشد در اين دوره‌ها خبر دادند، شواهد حكايت از آن دارد كماكان برخي دانشگاه‌ها با تخطي از اين رويه اقدام به پذيرش دانشجو از طريق آزمون اختصاصي كرده‌اند.

از جمله دانشگاه‌هايي كه اقدام به پذيرش دانشجو از طريق آزمون اختصاصي كرده‌اند، دانشگاه صنعتي اميركبير است كه علاوه بر پذيرش دانشجو در 14 رشته كارشناسي ارشد مجازي اقدام به برگزاري دوره حضوري كارشناسي ارشد MBA با گرايش تكنولوژي كرده است كه پذيرش دانشجو در هر دو دوره از طريق آزمون اختصاصي صورت مي‌پذيرد.

تعدادي از مديران و آقازاده‌ها در دوره‌هاي مذكور مشغول به تحصيل هستند. كه از جمله اين افراد آقاي حسين ش. متولد انگلستان فارغ التحصيل مهندسي مكانيك ورودي 88 فرزند محمدحسن است كه در حال حاضر به عنوان ورودي سال 88 دوره كارشناسي ارشد MBA مشغول به تحصيل است.

گفته مي‌شود آقاي حسين ش. فرزند يكي از افراد صاحب نفوذ در آموزش عالي است.

البته تخلف در پذيرش دانشجو در دانشگاه صنعتي اميركبير بي‌سابقه نبوده و قبلاً نيز در رابطه با تخلفات به وقوع پيوسته در دوره‌هاي بيرمنگهام دانشگاه اميركبير به اين دانشگاه تذكرات جدي داده شده است. شدت اين تذكرات به حدي بود كه شنيده شده شخص رئيس‌جمهور با رئيس اين دانشگاه اتمام حجت كرده است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹