اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / تحقق جنبش نرم افزاری نیازمند حرکت جهادی حوزه و دانشگاه است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تحقق جنبش نرم افزاری نیازمند حرکت جهادی حوزه و دانشگاه است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با تاکید بر محوریت قرآن در برطرف کردن نیازهای علمی کشور اظهار داشت: تحقق جنبش نرم افزاری در کشور نیازمند حرکت جهادی حوزه و دانشگاه است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، پیش از ظهر جمعه در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه میان رشته‌ای قرآن و علوم که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست بر روی جنبش نرم‌افزاری و تولید علم تاکید می‌کنند زیرا ما باید از وابستگی به علوم غربی خلاصی یابیم و نیازهای علمی خود را با محوریت قرآن و در قالب قرآن و علوم برطرف کنیم.

وی با تأکید بر تغییر ساختاری در محتوای علمی دانشگاهی تأکید کرد: مهم این است که به جایی برسیم که ساختارعلوم و کتب درسی دانشگاهی بر محوریت علوم غربی نباشد.

ضعف در پرداختن به موضوعات قرآنی در دانشگاه

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با بیان اینکه حوزه علمیه سال‌هاست که به  موضوع قرآن و علوم پرداخته است گفت: اما متاسفانه در فضای دانشگاهی هنوز نتوانسته‌ایم این حرکت را رسوخ بدهیم به خصوص در کتب درسی جایگاه خود را باز نکرده است که این نیاز باید از سوی استادان و دانشجویان مطالبه شود.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با بررسی‌های صورت داده به این نتیجه رسیده است که اگر این درخواست به درخواست جدی دانشجویان نخبه تبدیل شود این دانشجویان هستند که می‌توانند به مسیر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری سرعت ببخشند و با روحیه بسیجی همان طور که مرزهای علمی را فتح کرده‌اند به پیشرفت بیشتر در این زمینه دست یابیم.

تقوی اضافه کرد: فرمایش رهبری این است که باید جهادگونه در این عرصه وارد شویم و حرکت معمولی ما را به نتیجه نمی‌رساند.

آغاز ارتباط سازمان فعالیت‌های قرآنی با نخبگان دانشجویی
وی با اشاره به اولین کارگاه میان‌رشته‌ای قرآن و علوم افزود: این دوره ارتقاء محتوایی پیدا کرده و به صورت تخصصی برگزار می‌شود و از جمله مزایای آن این است که دانشجویان به قم می‌آیند تا در فضای آرامتر و در جوار مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) بتوانند پیشقراولان این مسیر باشند و فضای دانشگاهی خود را از این معنا متأثر کنند.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور بیان کرد: این دوره آغاز ارتباط سازمان با نخبگان دانشجویی است و این ارتباط قطع نخواهد شد و مقالات، پایان نامه ها، طرح‌های پژوهشی، کتب و ... که از سوی دانشجویان تدوین شود مورد حمایت سازمان قرار می گیرد.

تاریخ خبر جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱