اخبار / دانشگاهی / تحصیل 1.6 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تحصیل 1.6 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد کشور

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون یک‌میلیون و 600 هزار دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی در 450 واحد فعال این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حیدرعلی شایان‌فر ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از پایگاه‌های علمی معتبر کشور است.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد گیلان نیز در راستای سیاست‌های ملی و کلان بر تقویت بیشتر جنبه‌های علمی و آموزشی خود تلاش کند.
معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحصیل دانشجویان این دانشگاه تصریح کرد: اکنون یک‌میلیون و 600 هزار دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی در 450 واحد فعال این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
شایان‌فر یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی 30 هزار استاد عضو هیئت علمی هستند.
استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به سابقه ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش نخبگان کشور گفت: اهمیت دانشگاه آزاد در پرورش استعدادهای علمی کشور واضح و روشن است.
محمدعلی نجفی به نخبه پرور بودن گیلان تصریح کرد: با توجه به این جایگاه آمادگی کامل داریم تا به توسعه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد کمک کنیم.
وی با اشاره به قابلیت‌های بی‌نظیر توسعه‌ای گیلان افزود: با وجود تمام تلاش‌هایی که در گذشته برای پیشرفت و آبادانی گیلان انجام شده است اما این استان با استعدادهای بی‌نظیر به جایگاه مناسبش نرسیده که لازم است با جدیت و تلاش مستمر از جمله از طریق تقویت مراکز علمی به توسعه شایسته استان بیندیشیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه این استان برای کاهش فاصله وضعیت کنونی نسبت به شایستگی‌هایش نیاز به اجرای طرح‌های بزرگ دارد، خاطرنشان کرد: بدون تردید اجرای این طرح‌ها نیازمند کار علمی و کارشناسی است که با تقویت دانشگاه‌ها میسر می‌شود.

تاریخ خبر شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲